Accu vervangen?

  • Luuk60

    Mijn Logan MCV 1.6 (LPG van november 2007) met 125.000km op de teller wilde niet starten. Poosje op een parkeerplaats het contact aangehad met draaiende ventilator. Accu leeg. Gelukkig was er iemand in de buurt die wilde helpen met startkabels, dus het ongemak was niet al te groot.

    Hoe is de ervaring van hoe lang de accu meegaat? En wie heeft suggesties voor een vervangende accu? Is dit wat: http://www.3a-accu.nl/product/lucas-premium-545412-45-ah/  ?

    Groet, Lucas

  • zdacia3

    Hoe lang het mee gaat is ook een beetje geluk hebben, is niet te voorspellen. lange tijd gebruik van componenten wil de accu wel eens leeg raken. zolang de startmotor goed rond draait na enige dagen rust zou ik mij nog geen zorgen maken.

    In de winter met lage temperaturen neem de capaciteit van een accu sterk af. In de gaten houden.

    als de startmotor langzaan begint rond te draaien zou ik maar eens rond kijken

    MCV
  • Luuk60

    In de winter bleek ook wel dat hij minder kracht begon te krijgen. En nu dus na een paar dagen rust en een beetje verbruik helemaal leeg. Ik vermoed dus dat hij wel aan vervanging toe is. Nu nog zoeken naar een goede vervanger voor de Robat Calciu 12V 60 Ah 8200 291 187…

  • Luuk60

    Klopt, 60 Ah en 540 A koude start. Uitkijken dus bij accu-leveranciers die een accu aanraden die volgens hen bij het desbetreffende auto-type hoort

  • J

    Hoi, ​Bij de originele accu van Robat zit aan de linkerkant een slangetje aangesloten op de accu. Heeft een vervangende accu dit ook of is dit nodig? Met vriendelijke groet, Jeroen

  • Barrabas

    Duser accu's:

    Benzine : 60 AH

    Diesel    : 70 AH

    grtz

  • De D van

    Na 5 jaar is hij bij mijn MCV op benzine vervangen. In en uitbouw van 60AH bij dealer kostte in 2013: 118 euro voor accu + 13 euro arbeidsloon. Ex. btw.