Afscheid Dacia en het Forum

  • Ruud

    Langs deze weg neem ik afscheid van jullie, ik heb de MCV altijd gewaardeerd (lees: de kosten en de ruimte) maar een simpele aanrijding aan de achterzijde maakte wel een heel abrupt einde aan de MCV.Tot voor kort had ik altijd het idee bij aanschaf van een nieuwe auto weer voor een Dacia te gaan.Gezien de schade en het letsel heb ik dit toch moeten bijstellen, heel vervelend te moeten zeggen maar een aanrijding aan de achterzijde met slechts een snelheid van 40 a 50 km/uur had tot gevolg dat de achterdeurtjes niet meer opengingen (op zich logisch daar ontstond de schade) maar ook de deuren aan de linkerzijde zaten helemaal vast (over elkaar geschoven).Waar ik het meeste van schrok is dat de bestuurderstoel helemaal scheef stond en de gehele achterzijde geknikt was, zelfs het dak was geknikt.Ik draag jullie allemaal een warm hart toe, en nog vele jaren geluk (want dat moet je wel hebben in het verkeer) en een goede gezondheid.Met vriendelijke groeten,Ruud

  • Thei

    Ruud leuk je ontmoet te hebben hier op het forum en ik wens je veel veilige km in je nieuwe auto.

  • De D van

    Wat een vervelende ervaring moet dit zijn Ruud. 

    Is je conclussie dat de auto onveilig is bij gebruik van de achterste zitrij?

    Op zich is de knik te verklaren, want de kreukelzone is waar jij de knik omschrijft. Ik zit geregeld met 6 man in de auto en ga me een beetje zorgen maken n.a.v. wat je schrijft. Is dat terecht?

    Is het mogelijk dat je een paar foto's upload ter informatie voor anderen?

  • Ruud

    @Thei, leuk van jou wat te horen, waardeerde ook jouw heldere reacties.:) 

    @D.acia

    Hierbij enkele foto,s

    https://www.dropbox.com/s/68j8ssb2uwl5td4/Schermafdruk%202016-09-19%2017.34.52.png?dl=0

    Foto ter plaatse van het ongeluk, hier denk je het valt wel mee.

    https://www.dropbox.com/s/x0nom758t6yiry5/Schermafdruk%202016-09-19%2017.31.58.png?dl=0

    Duidelijk te zien dat gehele achterkant scheef staat ten opzichte van de rest van de auto.

    https://www.dropbox.com/s/cur45lweevt23g2/Schermafdruk%202016-09-19%2017.32.05.png?dl=0

    Foto achterzijde

    https://www.dropbox.com/s/4rv4n3ncs9w59sh/Schermafdruk%202016-09-19%2017.32.11.png?dl=0

    Foto zijkant hier is te zien dat achterzijde geknikt is

    https://www.dropbox.com/s/lu9btylzuhe4yhe/Schermafdruk%202016-09-19%2017.32.16.png?dl=0

    Foto binnenzijde

    Nu breekt me klomp, ik zag op de RDW-site dat de auto gexporteerd was.

    Bij toeval zie ik hem terug op Marktplaats !!!!!

    Het betreft hier een 5 persoons uitvoering, ik had achter de achterbank een zg Grillage Seperati (metalen rek) laten installeren door de dealer.

    Dit rek zit vast in het plafond met zwaar materiaal en met bouten vast op de vloer, dit rek was ook helemaal verbogen.

     

  • De D van

    Bedankt voor het delen van de foto's. Eerlijk gezegd valt het mij eigenlijk nog mee.

    De kreukelzone heeft zijn werk uitstekend gedaan. Zo te zien is de trekhaak niet geraakt en de klap volledig op het linkergedeelte van auto terecht gekomen, wat het deels verschuiven v.d. voorstoel verklaard.

    Daarnaast zit bij Dacia de knik/kreukelzone op een andere plaats vanwege de 7-zitter. Anders zouden passagiers op de achterste rij worden geplet.

    Ik zie geen verschil bij zo'n klap achterop een Opel Karl, Adam of Astra of welke merk auto dan ook. Alleen zit de knik dan in de kofferruimte. 

    Ik begrijp je schrik, maar zou om die reden geen ander merk kiezen, tenzij je voor Volvo of Mercedes gaat…

  • Ruud

    Ja en nee, dat de deuren niet meer open gingen dat was voor mij echt een showstopper.

    De schade expert liep vanaf de voorkant langs de auto en had na het zien van de knik in het dak eigenlijk al genoeg gezien.

    Dit was een aanrijding bij een snelheid van nog geen 50 km/uur en dan hoort IMO de structuur van de auto niet aangetast te worden.

    Ik heb twee weken rondgelopen alsof ik een bezemsteel had ingeslikt en dan heb je tijd om eens goed om je heen te kijken, wat mij eigenlijk nog het meest bevreemt is dat het wrak is opgekocht en geëxporteerd was/is en dan de auto opeens in NL weer op marktplaats staat.

    Vreemde manier van zakendoen in die schade wereld.

     

  • Barrabas

    Ruud je was,bent toch één van de grote techneuten en raadgever op dit forum.Kon altijd smullen van je aanwijzigingen.Zal het enorm missen.Voor mij is Dacia nu ook zijn eigen ruiten aan het ingooien net als met Seat en Skoda.Mijn Duster 4x4 benzine is ook al niet meer verkrijgbaar met benzine en een diesel kost ook al 20.000 euro in Belgie.Tja wat moet je dan weer uitkijken naar een occasie 4x4 van een topmerk als die ook al niet afgeragd is..Of een brommobiel zonder rijtaks of rijbewijs.Staat wel een fraaie Laguna ST in de garage met alles erop en eraan,hahaha.Maar is nog niet voor morgen.

    Ruud nog eens bedankt voor je medewerking en het ga je goed in een ander autoleven :) 

     

  • ati

    Ja Ruud,

    Wij zeggen eens een Dacia, altijd een Dacia.

    Daarom hebben wij Bertha ingeruild voor een nieuw dustertje

    Deze auto bevalt ons goed.

    Of een andere auto veiliger is ? Misschien een tank maar dan zal je ook je goldels om moeten.

    Groetjes van

     

  • ati

    Héééééé,,,,,,,,,,, WAAR IS MIJN FOTOOOOOOOOOOO GEBLEVEN

  • Thei

    Ruud,toch heb ik vertrouwen in Dacia,dus gisteren een MVC Prestige besteld,met LPG,dus nu ca 4 maanden geduld hebben voor ik hem krijg.