MCV stabilisator

  • De D van

    Beste mensen, bij een beurt bleek dat de stabilisatoren van mijn Logan MCV uit 2007 aan de voorzijde aan vervanging toe waren, aan beide zijden. De Renault garage rekent hiervoor maar liefst 120 incl. BTW. Het materiaal is 40 euro incl. BTW.

    Nu zag ik op youtube een filmpje waarin een monteur dit werk binnen 4 minuten per zijde uitvoert. Ik heb het gevoel dat ik niet helemaal de juiste prijs krijg voorgeschoteld. 

    Heeft iemand ervaring met deze reparatiekosten?

  • zdacia3

    We leven in Nederland waarbij arbeid en meer zaken een hoop geld kost eer het terug verdient is. Al eens gezien wat je zelf voor je werkgever kost  eer er een eurotje wordt verdient. Je ziet wel eens filmpjes waarbij midden op straat in roemenie op een stuk hout een remblok wordt vervangen. Hier staat de daas  in een (vak)garage met personeel. Blijf aub reeel. Zo'n reault garage moet ook gezond blijven. Anders zou het  zo maar kunnen zijn dat je later heel wat meer  km moet rijden voor je (vak)garage en dat je zo maar zeer lang zou moeten wachten eer er iemand tijd heeft om jouw reparatie uit kan voeren. Denk dat we allemaal een normale boterham willen verdienen.en in een gezond bedrijf willen werken.

    MCV
  • De D van

    Weet je, 120 euro staat gelijk aan 1,5 uur arbeidsloon voor een klus die in 10 minuten klaar zou kunnen zijn.

    De vraag was of iemand ervaring heeft met deze reparatiekosten?

  • De D van

    en bij die 120 arbeidsloon komt dan ook nog 40 euro materiaalkosten. Met andere woorden 160 euro incl.

  • Henk

    Met deze specifieke reparatie heb ik geen ervaring. Wel weet ik dat de meeste reparaties door een fatsoenlijke (niet merkgebonden) vak garage beduidend goekoper worden uitgevoerd.

    Bv: midddendemper Duster: bij dealer 220 + 160 abeidsloon. Bij vakgarage 190 + 40 waarbij de vakgarage de demper bij de dealer heeft besteld omdat er geen vervanger was.

    Ergo: als klant betaal je de jackpot voor het onderdeel terwijl ze ook no ruim de werkplaats uren tellden, terwijl de vakgarage korting op de lossen onderdelen krijgt en per half uur calculeert.

  • De D van

    Op zich heb ik geen moeite met het betalen van een fikse rekening, zolang het maar een reeël bedrag is. Het lastige is dat je dat als klant bijna niet kan controleren en het aankomt op kwetsbaar vertrouwen….