Dacia Sandero koppeling/schakel/opstart problemen

  • Eline

    In mei heb ik een tweedehands Dacia Sandero op LPG gekocht. Ik was er de eerste maand erg tevreden mee. Echter heb ik er nu problemen mee, terwijl er bij mijn garage wordt afgelezen dat alles in orde is.

    Het volgende is aan de hand.

    Soms start hij niet goed op, meestal gelukkig wel. Als hij niet start, slaat hij ook telkens af. Dit gebeurt als ik de koppeling induw. Dan schieten de toeren zo ver omlaag dat hij afslaat. Als de koppeling kort wordt in gedrukt gebeurt dit niet, ik moet dus heel snel schakelen om het te voorkomen. Als ik na een snelweg terugschakel slaat hij dus vaak af. Het gebeurt na een lange tijd rijden, maar soms ook al vanaf het begin. Dit maakt het lastig te constateren wat er aan de hand is. Nu kunnen er natuurlijk langzaam en wellicht onnodig onderdelen vervangen worden, maar dat gaat handenvol geld kosten en dat heb ik momenteel niet.

    Vandaar de vraag of iemand vaker dit probleem heeft gezien bij deze auto?

    Dit is mijn eerste auto en ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Mijn ouders hebben er ook in gereden en hetzelfde probleem vastgesteld. Overigens heb ik 10 jaar zonder problemen in verschillende auto's gereden en dit nog nooit meegemaakt. Wij twijfelen eraan hem te verkopen of te laten repareren, maar dan wilen we wel weten of het na de reparatie verholpen is.

    Graag hoor ik of iemand een idee heeft wat het kan zijn?

  • Thei

    Ik vermoed dat 1 of meerdere LPG/Benzine injectoren niet in orde zijn,dan krijgt de motor 2 soorten brandstof tegelijk te verwerken en slaat hij moeilijk aan of als hij loopt kan hij afslaan.

    Ik adviseer je om naar een goede gasinbouwer te gaan,die kunnen dit vasstellen,een goede is bv www.verdampere.nl.