lekkage koelvloeistof

  • marco

    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    Ik heb probleem na probleem.

    Het gaat hier om een logan mcv diesel.

    Nu kreeg in storing na storing eerste storing was voor de gloeibougies (deze heb ik vervangen).

    2de storing van motorolie moet vervangen worden (deze heb ik ook vervangen + oliefilter).

    Maar nu heb ik lekkage van koelvloeistof (ook als de motor uit staat).

    Nu ben ik gaan zoeken en zie 1 plek maar nattigheid en dat is bij de karterpan.

    precies waar de karterpan aan het blok zit aan de voorkant dus bij de pakking.

    maar bij mijn weten zit er geen koelvloeistof in de karterpan toch?

    wat ik verder zie zit er een kunstof deel achter het oliefilter die ook vast gemaakt is ten hoogte van de kartepan.

    nu ben ik al bezig met de slangen los maken om meer ruimte te krijgen.

    maar iemand een idee of dat kunstof deel achter het oliefilter is om te koelen van het blok en of dan het olie filterhuis dan weg moet?

    ik hoop dat iemand mij kan helpen hier mee ben wel benieuwd.

    alvast bedankt voor de reactie!

    gr,

    marco

  • Thei

    De koelvloeistof die je bij de carterpan ziet komt van boven,dat zou lekkage van je waterpomp kunnen zijn,slang lekkage en wat ook nog wel eens voorkomt het thermostaathuis.

  • marco

    Bedankt voor je antwoord Thei.

    Wat ik nu denk waar het vandaan kom is het kunstofgedeelte bij het oliefilterhuis.

    daar achter zit een deel kunstof waar een slang aan zit en dat kunstof gedeelte zit ook vast aan het deel carterpan.

    is dit deel makkelijk te vervengne of moet ik dan veel los maken?

    Ik heb ook gehoord dat er een pil bestaat die lekkage's opzoekt en dicht klopt dit?

    en zou ik deze kunnen gebruiken of is dit maar een tijjdelijke optie of langdurig?

    gr,

    Marco

  • Thei

    Pil nooit gebruiken.