Lakdefecten

  • bart

    Afgelopen maart heb ik mijn mcv opgehaald bij de dealer, maar bij het wassen viel het mij op dat er stof in de lak zat. Ma grondige inspectie ben ik 35 plekken tegen gekomen die geen kleur hadden, stof in de lak, geen vernis laag en druipers in de verf. Ben ik de enige die dit heeft. Het gaat om de kleur bleu otoman. Ik hoor het graag van jullie.

    Groeten Bart

  • theo

    nee, je bent niet de enige. ik heb zelf blue mineral.ontzettend veel stof in de lak, enkele zeer grote stofdeeltjes en druipers in de meegespoten grille, net onder de chromen rand bij de motorkap. waarschijnlijk een gevolg van de inhaalslag.

  • Reginald P.

    Hoi Bart,

    Mijn op 28 februari j.l. bij de dealer aangekomen (en dus waarschijnlijk zo ongeveer in dezelfde periode als de jouwe geproduceerde) Dacia Logan MCV 1.4 MPI ‘Logan’ in Bleu Ottoman staat zo strak als maar kan in z'n lak. Geen oneffenheden van wat voor aard dan ook en ook geen krasjes of vegen.

    En ik heb ‘n bij-zon-der kritisch oog, dat ook na elke ’krappe' parkeeractie nog even langs de auto strijkt, op zoek naar putjes van ‘buur-deuren’ en wat dies meer zij. Zelfs in de strakke Franse zon, waar ik net onder vandaan kom, vielen mij geen productie-oneffenheden op…

    Succes,

    Reginald

  • kees

    Het valt wel op alle 3 de gevallen een blauwe auto maar ik heb ook wat stof deeltje gevonden maar niet zoveel als julie .

    Nu is mijn auto zilver dus kleine oneffenheden vallen niet op daarom deze kleur keuze.

    De daeler kan 2 dingen doen in mijn geval als 1e de gehele auto laten polijsten of overspuiten.

    Als ik mijn auto voor de echte eerste beurt wegbreng dan geef ik dat allemaal door en moeten zij maar beslissen wat ze er aan gaan doen.

  • Michel

    Nou dit gehoord te hebben ga ik ook maar eens even kijken. Ik heb de auto nog geen maand en een of andere onverlaat heeft er al krassen op geproduceerd. kan dat meteen meegenomen worden want de dader ligt natuurlijk alweer op het kerkhof.

  • jan

    Hallo Bart,

    Ja ik had ook zo iets in de lak zitten, toen ik mijn Dacia ophaalde.

    Er werd een afspraak gemaakt wanneer ik terug kon komen.

    Ik kreeg een andere auto mee, de mijne werd keurig gespoten.

    En er is niks meer van te zien!!!

    groet,

    Jan

  • bart

    Hallo Jan,

    Ook alle punten die ik heb gevonden worden opnieuw gespoten maaaar het hoort niet zo te zijn natuurlijk, er hoort in de spuit cabine een onder druk te heersen zodat er geen stof en dat soort bende in je lak komt. Voor wat betreft de dealer deze regelt het nettjes maar dacia nederland minder netjes, zijn erg snel op hun teentjes getrapt als je je menig geeft en scheepen je af als een zeikerd. Krijg het gevoel dat je een tweede rangs burger bent in hun ogen.

    GRoeten Bart

  • dick

    Mijn Logan heeft aan de onderzijde van de voorportieren een onregelmatig verloop.

    Lak is prima over de gehele auto. Denk dat het slecht stampwerk is van het plaatwerk. Is echter weinig en er zijn ergere dingen.

  • Reginald P.

    Is niet uniek voor de Logan (en bij diezelfde Logan ook niet slechts voor de onderzijde van de portieren…), de Kangoo-I is net zo, zo niet ‘erger’. Kan mij idd. eveneens weinig schelen.

    ;)

  • Leo

    Beste forumleden 

    heb nu 2 jaar Dacia logan 2 van 2017 ,bij het reinigen vlekken in de verf gevonden lichtblauwe grijze vlekjes op verschillende delen van de wagen :

    Door Corona nog niet in garage geweest alles is dicht! 

    iemand hetzelfde probleem,,? 

    kleur rouge de feu metalique 

    Gr