afschermkap steenmarter conrad

  • Chinnie

    waar het mijn om gaat is het weren van de steenmarter.

    met de beschermplaat onder de motor.

    dat is al een vordeel dat zon kap er al zit.

    kan de steenmarter nog ergens tussen door ??

    bij mijn in de straat va de week 2x de steenmarter gespot.

    er is namelijk bij conrad een kastje te krijgen die je dan onder de motorkap kunt plaatsen, en die zend signalen uit waar het beestje niet van houd.

    maar hij moet wel vrij uit kunnen stralen, zonder objecten er voor.

    wie heeft er ervaring met zon sonar kastje.

    of tips waar je zon kastje het beste kunt plaatsen, zodat het ook effect heeft.

  • piewie

    Steenmarters zijn bij ons echt een ramp (Warnsveld) Heeft hier in de straat al meerdere (ik denk zo'n beetje alle wagens) beschadigingen veroorzaakt en in mijn directe omgeving (familie) al 8 keer voor ongemak gezorgd. (bij mijn vorige wagen de dynamo kapot omdat het vacuüm systeem kapotgeknaagd was)

    Mijn zwager had zo'n apparaatje, werkte twee dagen tot dat de marter de kabels van dat ding had doorgeknaagd. In de bedrading van dat sonor-apparaat is dus ook vismeel verwerkt, lekker slim!

    Wat wel werkt: kippengaas achter je voorwielen leggen. Gelukkig heeft de MCV geen bekleding in de motorklep waar die marters zo dol op zijn. Wel veel (oude) bekabeling met vismeel. Dat trekt aan.

    Wat bleekmiddel op je parkeerplaats (onder het gedeelte vanm je motor) spuiten werkt ook een etmaal.

  • brumpeer

    gas inbouwen!

  • brumpeer

    gas inbouwen!

  • HenkM

    Nu ben ik geen marter maar als ik er een was zou de bodemplaat me niet tegenhouden, ik zou me er niet doorheen knabbelen maar een gaatje waar ik doorheen zou kunnen sluipen zou peanuts zijn :-) .

    Ofschoon we hier marters in de tuin en omgeving hebben, heb ik er (nog) geen last van gehad (afkloppen) omdat de auto meestal in de garage staat en 3 katten helpen de MCV te beschermen :-) als deze overdag wèl buiten staat.

    Een ding weet ik wel nu ik dit dier reeds enkele malen (van dichtbij :-) ) heb gezien: kwaad zou ik dit prachtige dier nooit aan willen doen.

    Ik heb al van alles gehoord, van kippe(n)gaas onder de auto, WC blokje in motor compartiment, spuitbussen, electronische zoemers, panty gevuld met hondeharen enz….

  • brumpeer

    Steenmarters zijn overigens beschermd. MCV's niet.

  • piewie

    Steenmarters zijn beschermd, ja dat weet ik. Da's echt een topic in ons dorp. Je mag ze niet doden, vangen, lastig vallen of wat dan ook. Omgekeerd hebben zij vrij spel. Het zijn net fietsers zonder licht, je ziet ze niet maar als je ze aanrijdt zit je fout.

    Een kleine opsomming van de schade in mijn directe omgeving:

    zelf: vacuüm dinamo kapot gebeten, 700 euri

    schoonmoeder: twee keer schuim in motorkap (Toyota) 400 eurie (gelukkig heeft de mcv een ‘kale’ motorklep)

    zwager: kabels anti marter sonor doorgebeten, koelvloeistof oid leiding (60 eurie)

    huls van stuurstang: 280 eurie,

    schoonvader: druksysteem lek: 450 eurie, airco lek: 1200 eurie.

    buurman: electriciteitssysteem beknaagd: 700 eurie.

    Diverse schade in schuren, garages en zelf in huis (via de luchtgaten in de spouwmuur!) Ook regelmatig veel troep in huis daardoor.

    Daarnaast in de straat meerdere schades, vooral in die slangetjes waar geen olie in zit, maar wel vismeel in verwerkt zit.

    Steenmarters zijn mooie beestjes (ik heb ze gezien) maar zie ze leiver in de dierentuin, en met het huidige (beschermde) beleid zie ik ze ook wel graag als bontjas. (sorry, maar eens heb je er genoeg van, beschermde diersoort waar er te veel van zijn….net zo iets als de oliekraspte die de prijs omhoog drijft terwijl er nu meer olie is dan 20 jaar geleden…))

  • HenkM

    “kabels anti marter sonor doorgebeten”.

    Kijk of je nu een hekel aan deze (prachtige) beestjes hebt of niet: slim zijn ze wel om zo'n "irritant: apparaat te saboteren :-) . Voorbeeld van selectieve schade?.

    De ergernis kan ik me ook wel voorstellen, stapjeinjeautoendandoetieutniet :-( .

  • brumpeer

    Oei.