autoradio inbouwen

  • Rob

    Hallo,

    Ik probeer een Q.Media QST-722 in te bouwen in een Dacia MCV. Ik begrijp echter niet hoe ik de unit vast kan zetten. Ik heb de montagebeugel in het dashboard geplaatst en de lipjes naar buiten gebogen, maar diezelfde beugel kan ik er nog steeds een cm of zo uittrekken. En als ik de radio er dan inschuif, staat er door de bedrading zoveel druk naar voren dat de radio er 2 cm uitsteekt en rammelt.

    Hoe doe ik dit?

    Thanks

    Rob

  • Gerrit

    Hoi Rob,

    Er zitten diverse lipjes welke je om kunt buigen en er moeten gewoon een paar goede bij zitten welke het radio frame vasthouden. Ik heb hetzelfde gehad als jij, maar als je goed kijkt dan ontdek je vanzelf welke lipjes het frame vasthouden. En de autoradio die ik heb ingebouwd zit inderdaad ook krapjes in de houder geklikt. Zorg ervoor dat alle kabels achter de radio weg zijn, want er hangen meestal nog wel wat van die stukjes draad aan de radio waar je extra dingen op aan kan sluiten. Bij mij zat er een uitsparing links achter onderin waar ik de draden precies doorheen kon geleiden zodat ze niet tussen de radio en de houder konden hangen, het is wel even prutsen maar het is mij ook gelukt.

    Hopelijk heb je iets aan deze informatie, in ieder geval veel succes ermee.

    Gerrit

  • Arnold Remkes

    Ik had het zelfde probleempje bij het inbouwen van een Kruidvat radio.

    Allereerst dus de lipjes uitbuigen die het dichts bij de rand zitten. Hierdoor komt de houder goed vast te zitten.

    Achterop de radio zit nog een bevestigingsboutje waar een rubber dop op geschoven zit (bij de standaard radio). Deze valt in een uitsparing achterin het kunststof huis in het dashboard.

    Het kan dus zijn dat daardoor de nieuwe radio niet ver genoeg in de houder gedrukt kan worden en de vergrendeling niet kan inhaken.

    Controleer dat eens. Er is genoeg ruimte om de bedrading links en rechts te laten wegvallen.

    Succ6

    Arnold