bedrading speakers auto radio

  • Knutselsmurf

    Precies, daar ben ik ook erg benieuwd naar

    Want dat klooien gaat vaak toch erg veel tijd in zitten, dus dat word voor Harry Kosters toch waarschijnlijk een rolletje duktape van de action om de draadjes op de deurpanelen te plakken:D

  • harry Kosters

    Mijn dank Harrie voor de heldere informatie

    Hoop dat het me zo gaat lukken. Overigens heeft de garage de stroom al op de radio gezet en de antenne aangesloten dus dat scheelt alweer.

    Ik ben net als Avaka benieuwd hoeveel tijd het je heeft gekost.

    ik neem aan dat je alleen de speakers voor hebt aangesloten

    Groet

    Harry

  • Vins Oudshoorn

    In oktober 2009 zelf een radio ingebouwd. Het was even zoeken naar de draden van de speakers, maar uiteindelijk gevonden onder het dashboard uiterst links en uiterst rechts.

    Helaas natuurlijk met een aansluiting die niet op mijn speakers zaten.

    De plugjes eraf geknipt en er 2 kroonsteentjes er tussen gezet.

    De draad van de portierspeakers doorgevoerd via de afsluitrubbers die in de zijkant van de deur en de deurstijlen zitten en deze weer aangesloten op de kroonsteentjes.

    Bij een automaterialenzaak een reparatieplug gehaald voor de auto-antenne (kosten 1,50 euro) de orginele antenneplug eraf geknipt en deze vervangen door de reparatieplug.

    Antenne in de radio geprikt, ISO-stekker aangesloten en …………..spelen.

    Bij elkaar ben ik een uurtje bezig geweest om alles aan te sluiten. Het kostte mij meer tijd om een reparatieplug te halen.

    De radio zelf komt bij Trekpleister vandaan. Dit is dezelfde als die van het Kruidvat.

    Momenteel hebben ze nu een iets ander type radio incl blue tooth en ubs-aansluiting liggen voor rond de 60 euro.

    Succes met het aansluiten

    Vins

  • HenkM

    In plaats van die reparatie plug had je ook een verloop-plug kunnen nemen, vaak bij radio's meegeleverd en te verkrijgen bij de meeste automateriaalzaken.

  • Vins Oudshoorn

    Dat kan natuurlijk, maar is vele malen duurder. De verloopplug zat er niet bij en die kost gemiddeld 15,00.

    Nu maar een tiende van die prijs kwijt. We blijven op de kleintjes letten.

  • thierry

    bedrading bij een mcv zelf geplaatst in minder dan 1 uur

    kostprijs 8.99 € voor de bedrading

  • Harrie62

    AHA ben weer eens op het forum beland.

    De draden van af de speaker naar de autoradio daar ben ik ongeveer half uurtje mee bezig geweest.

    Om uit te vinden hoe alles moest tja daar ben ik wel een paar uur mee bezig geweest vandaar dat ik dacht ik zal het verhaal even posten.

    ik heb inderdaad alleen de speakers voor aangesloten, achterspeakers komen ook nog wel een keer.

    Was nog iets vergeten te vermelden: als je de schroefjes die bij de speakers in de deur zitten gaat verwijderen(zodat je de speaker vast kan zetten) dan moet je eerst de schroeven er een cm uit draaien, dan proberen om het plastic weer terug te drukken zodat het kopje van de schroef uit het plastic komt.

    Draai je de schroeven er in een keer uit dan is het risico dat het klemmetje waar het schroefje in vastzit van zijn plaats schuift.

    Dit klemmetje is wel weer terug te schuiven maar het is nou niet bepaald een karweitje waar je van blijschap een rondje gaat dansen.

    Nog steeds erg tevreden met onze sandero 1.2, moet alleen gas inhouden tijdens invoegen vanaf de invoegstrook naar de snelweg, dit kan misschien ook komen doordat het tegenwoordig normaal is om met 60km per uur de invoegstrook op te rijden( en ja,hier zitten snelle bmw;s en audi's bij) en vervolgens te proberen in te voegen,

  • henk

    hoi ik heet henk .

    ik heb sins kort een dacia sandero en ik wilde sekers in de achterdeur plaatsen .

    de plaats voor de spekers is er maar waar zijn de draden.

    ik heb de hele deur nagezocht.

    vriendelijke goeten henk

  • loek

    Hallo, heb een stepway , ik kan in de achterdeuren geen bekabeling vinden voor de zogenaamde Rear speakers, Wie weet of er bedrading in de achterdeuren is tbv.

    Ik heb gekozen voor de Sony 5700. Is uitgevoerd met Blue Tooth, en je kunt makkelijk je telefoonboekje van je mobieltje synchroniseren.

    Alleen nog de speakers inbouwen

  • LED-Lightning

    Ga er maar vanuit dat er geen bedrading naar achteren ligt.