waxoyl behandeling nuttig?

  • Ger 52

    Steeds meer garages bieden een waxoyl behandeling aan, kost meestal tussen de 200 en 225 euro. Flesje van dit produkt schijnt 35 euro te kosten en wordt over de auto uitgesmeerd. Is dit een middel om de marges voor de dealer te verhogen? Heeft waxoyl werkelijk enig nut? Is wassen met een emmertje water niet net zo goed? Klopt het dat je er niet mee in de wasstraat mag? Waarom dan niet? Waarom dan wel? Mag je dat spul toepassen op nog niet echt uitgeharde laklagen op een nieuwe Dacia? Wie heeft hier ervaring mee en kan op dit forum lezers overtuigen dat dit de meerprijs meer dan waard is?

  • Herke & Brigit

    Als je je nieuwe auto laat behandelen met waxoyl zou dat 3 jaar bescherming moet bieden tegen o.m. zure regen en uv-straling. Vooral met kunststofdelen die vrij snel verweren is dat nuttig.

    Natuurlijk kan de auto gewoon door de wasstraat maar dan alleen om te wassen, in de wax zetten is dan uiteraard niet nodig,

    Ja, het is nuttig, maar of je de meerprijs er voor over heb, dat moet je zelf uitmaken.

    Iedere 2 maanden met je auto naar de wasstraat en meteen in de hotwax laten zetten is goedkoper.

    Hier een artikel over een Daciast die zijn auto wel met waxoyl heeft laten behandelen: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=438377

    Herke & Brigit

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • LED-Lightning

    Ik verwacht dat regelmatig poetsen en ieder half jaar in een goede ‘normale’ wax zetten net zo veel effect heeft. Wellicht is het een goede optie voor mensen die de auto liefst zo min mogelijk wassen? Ik vraag me daarnaast inderdaad ook af wat deze behandeling met niet echt uitgeharde laklagen doet.

  • Avaka

    Op metallic lak lijkt mij een dergelijke behandeling sowieso onzin. Het kan ook geen kwaad, daar niet van.

    Voor 200 Euro kan je heel vaak je auto wassen en nadien een gewone was behandeling geven.

    Onze al weer bijna 2 jaar oude MCV, wordt zelden gewassen. Keer of 3 - 4 per jaar. Laatste keer net na de pekel periode.

    Hij glom na de wasbeurt alsof hij nieuw was.

    Wel behandel ik zo nu en dan de kunststof delen met van die vette rommel om ze mooi zwart te houden.

  • arno

    Wat voor “ vette rommel” gebruik jij dan Avaka? En blijven die lichte strepen dan ook weg op de panelen boven de achterlichten?

  • Avaka

    Bumperclean van de HEMA. Ja echt waar. Ik weet niet of ze dit nog steeds hebben maar het werkt perfect.

    Op die kunststof delen boven de achterlichten werkt het ook maar je ziet het snel terug.

  • arno

    Bedankt, op naar de Hema morgen, kan nooit veel kosten, en is het proberen waard..

    En als ze het niet meer hebben kom ik op de terugweg langs Halfords, die zal de moderne uitgave wel hebben, Ik ga eens kijken..:)-D

  • LED-Lightning

    Dat spul van de Hema is echt super, ik heb ook een fles hiervan. Ben er niet zeker van of ze dat nog steeds verkopen, ik heb de fles al redelijk lang

  • GJ

    “Hij glom na de wasbeurt alsof hij nieuw was”

    Het zou ook raar zijn voor een 2 jaar oude auto als dat niet het geval was…..

  • Avaka

    En dát zonder zo'n dure behandeling……….. :)

    Maar dat had je wel begrepen.