waxoyl behandeling nuttig?

  • waxoyl

    beste lezers

    waxoyl is een bestanddeel dat maar kort werking heeft

    de eerste tijd blijft de glans maar deze raakt uitgewerkt

    het is beter de auto regelmatig te wassen zeker met de winter (ivm strooizout)

    dan is 1x in de 4 weken in de vaste was of vloeibare was zetten vol doende

    bij houden geeft het beste resultaat en kost minder

    groet waxoyl

  • LED-Lightning

    Een keer in de 4 weken in de wax zetten? Dat lijkt mij wat overdreven eerlijk gezegd, maar dat is mijn bescheiden mening. Ik vraag me af of je dan je lak niet meer kwaad dan goed doet, als je dat zo vaak doet. Regelmatig wassen is inderdaad het beste!

    Ik zet de auto 2x per jaar in de was (vloeibare, Meguiar's), 1x voor de zomer en 1x voor de winter. Dat vind ik genoeg. Maar meningen verschillen uiteraard.

  • adriaan van hoorn

    Ik heb zeer goede resultaten met gewone shampoo gebaseerd op Nano technologie (even afgezien hoe dit dan werkt). Na een wasbeurt zie je de druppels wekenlang van de auto afparelen, en met gewone autoshampoo heb je dat niet. Het wordt in dehandel, onder meerdere merknamenm verkocht en is zuinig in gebruik. Vooralsnog een aanradertje en ik hoef mijn auto niet meer in de was te zetten.

  • gert

    hallo ik heb er zelf niet zo,n goeie ervaring met waxoyl kant klare onzin gebruik maar een gewone wax bespaart je een hoop ellende.dan maar een paar keer in het jaar in de wax zetten.deed men vroeger ook. krijgt echt geen meer waarde voor je auto terug ook al heb je een waxoyl pasje. na regelmatig wassen met hogedruk begon de waxlaag al dof te worden.als je dan toch wat wil moet je flon 4000 nemen als je een hekel hebt aan je auto in de wax te zeten. is dit een aanrader. anders maar gewoon met gewone wax dan glimpt ie ook. Gert.

  • stitch0709

    kreeg bij auto gratis Waxoyl beghandeling(tu)Bij afhalen auto, netjes Waxoyl stikker in de deur geplakt. Pakketje Waxoyl, lag ongeopend/gebruikt in de kofferbak.(td).

    Echter ben ik er wel blij om, omdat ik zelf erg precies ben, en ik denk ik met meer liefde en gevoel de auto ga behandelen.

    Ik heb al veel gelezen over de Waxoyl, maar zou best nog wat tips van bv. “Erkende ” Waxoyl poetsers kunnen gebruiken.

  • frans5

    Hallo Mensen.

    Mijn ervaring met Waxoyl is deze:

    Toen ik de auto (Dacia Duster Navyblue) op 23 febr 2011 ophaalde bij de Dealer, stond deze echt heel mooi te glimmen.

    Maar omdat ik daarna best wel in de regen heb gereden besloot ik om de auto na 1 week te wassen met veel (koud) water met een nieuwe borstel.

    Dit ging prima natuurlijk, de Daas zag er weer schoon uit, en dus heb ik de auto met een schone theedoek drooggezeemd.

    Maar wat ik nu fout heb gedaan dat weet ik niet, maar toen ik klaar was met het afdoen en de auto opdroogde was het of ik de auto in de was had gezet en nog moest uitpoetsen.Zelfs op de ruiten zat een vettige waas.

    Misschien heb ik de (vuile) auto te snel gewassen na de poetsbeurt, dus dan zou het mijn eigen schuld kunnen zijn.

    Daarom geef ik dit berichtje voor de Mensen die nog een nieuwe auto in ontvangst moeten nemen, vraag even goed na bij de dealer wanneer je daadwerkelijk voor het eerst de auto mag wassen en waarmee.

    Want mijn Auto was ook met Waxoyl behandeld !!

  • stitch0709

    Klopt, in de beschrijving van Waxoyl staat ook , de eerste &7 dagen) 2 weken niet wassen ivm het uitharden.

    Ik ga het zelf doen, als het weer een beetje toelaat.

  • stitch0709

    zo vandaag was een heerlijke dag, om de Waxoyl aan te brengen, Goed temperatuurtje en geen felle zon.

    Even een foto van het resultaat, de gehele behandeling staat in fotoalbum

    Fotoalbum:Fotoalbum Lucky Seven

  • rgrutter

    Ik vind het eindresultaat wel mooi, maar zie geen verschil met: voor dat je Waxoyl aangebracht had. :D

  • Cees

    http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/TEST-WaxOyl-100-Lakpantser.aspx