Geluids-isolatie Duster

  • Morris

    Gisteren heb ik geïnformeerd of er voor de Duster al een geluidsisolatieplaat besteld kon worden. Het antwoord was negatief. Gezien de recensies zou de motor van de Duster namelijk bij +/- 120 km p/u nogal wat geluid produceren. Aangezien ik nogal wat kilometers op de snelweg maak, heb ik hier wel oren naar. Zijn er al prikbord enthousiastelingen die hier meer over kunnen vertellen?

  • harina

    Ik heb tijdens een proefritje 'n stukje 150 km gereden. Natuurlijk produceert de motor geluid, maar je ondervindt door de hoogte van de duster ook veel meer weerstand. En dat hoor je natuurlijk ook wel.

    Ik vond het allemaal nog al meevallen, die herrie.

  • mcvjournaal

    Bij de Dacia Duster hoor je het motorgeluid nadrukkelijk. Maar het wordt bij geen enkele snelheid storend.

    Een artikeltje over mijn eigen uitgebreide testrit lees je hier: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?gr=770909#480632

    Herke & Brigit

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Vonk

    Maar het wordt bij geen enkele snelheid storend

    Dit is natuurlijk subjectief. Met de testritten die ik gedaan heb vond ik het best wel tegenvallen. Gewoon

    stadsverkeer geen probleem, maar op de snelweg vind ik het erg lawaaierig, ook samen met de wind die de Duster meer vangt.

    Desondanks zal ik er over een tijdje aan moeten wennen want ik heb er eentje besteld.

    Maar gelukkig rijd ik niet dagelijks op de snelweg waarbij de motor in de hoge toeren zal draaien

  • kees

    Ik rijd in een MCV en produceerde bij 120 km ook wat aardig geluid ik heb dit opgelost door het plaatsen van een dubbele uitlaat en het geluid is dik gedaald.

    http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=458950

    Tevens heeft toen een mede MCV rijder het zelfde uitlaat systeem gemonteerd en dit is zijn ervaring.

    http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=463843

    Misschien voor jouw een optie de uitlaten zijn met de hand vervaardigd en op maat gemaakt teven van RVS dus die overleefd de auto .

  • RonG

    Morris Schreef:

    ——————————————————-

    > Gisteren heb ik geïnformeerd of er voor de Duster

    > al een geluidsisolatieplaat besteld kon worden.

    > Het antwoord was negatief. Gezien de recensies zou

    > de motor van de Duster namelijk bij +/- 120 km p/u

    > nogal wat geluid produceren. Aangezien ik nogal

    > wat kilometers op de snelweg maak, heb ik hier wel

    > oren naar. Zijn er al prikbord enthousiastelingen

    > die hier meer over kunnen vertellen?

    Ik heb bij mijn dealer gevraagd wat er mogelijk was, Als antwoord kreeg ik dat er een diesel isolatieset ingebouwd kon worden.

    Kosten €125,00 incl montage. Mogelijk nadeel kan wel zijn dat de motor wat warmer word.

    Er zijn bij Mascotte automaterialen en op internet ook diverse geluidsislotie stroken verkrijgbaar die jezelf op maat kan maken en onder je motorkap en tegen schutbord kunt plakken.

    Ziet er natuurlijk wat minder fraai uit als een orginele isolatieset,maarja zit onder de kap he.

    Dit kost natuurlijk aanzienlijk minder.

    Groeten Ron

  • Daciast

    Hoi Ron,

    Ik zou vooral ook even vragen naar de prijs van de set EXCL. montage. Van wat ik gezien heb is het dezelfde constructie als bij de Sandero/MCV. Een isolatieplaat die je met 10 pluggen vast zet. Dit kan iedereen met twee linkerhanden in een tijdsbestek van 5 minuten uitvoeren, dus zeker de moeite waard om even na te vragen!

    De toename in warmte van de motor valt wel mee. Dit zal hoogstens voor kunnen komen als je een lange tijd stil staat met draaiende motor. Tijdens het rijden is dit niet te merken, gezien de grote motorruimte en de voldoende koeling via rijwind.

    Groeten,

    Mike

    http://www.daciast.nl

  • mathijs

    Zie reactie van 26 april

    maandag 26 april 2010, 23:19u door Joost (JP) (Redactie Daciast.nl)8

    Hoi Mathijs,

    Voorzover mij bekend is isolatie motorkap alleen standaard bij de dieseluitvoering. Isolatie kan wel apart besteld worden en kost dan ± 60 euro, Dit bedrag staat tenminste ook op mijn koopovereenkomst voor de Dacia Duster Lauréate 4x2.

  • Morris

    Mathijs,

    Aangezien de verkoper met z'n mond vol tanden stond - het was (nog) niet bekend dat er geluidsisolatie te krijgen is voor een Duster-, ben ik benieuwd wat het artikelnummer daarvan is. Dit zou op je bon moeten staan. Kan je mij dat leveren?

    Al vast bedankt.

  • Mathijs

    Hallo Morris,

    De informatie die ik heb vermeld, heb ik op 26 april ontvangen Joost (JP) (Redactie Daciast.nl)

    Voorzover mij bekend is isolatie motorkap alleen standaard bij de dieseluitvoering. Isolatie kan wel apart besteld worden en kost dan ± 60 euro, Dit bedrag staat tenminste ook op mijn koopovereenkomst voor de Dacia Duster Lauréate 4x2)

    Op 26 april heb ik de Duster Lauréate 4x2 besteld, helaas niet aan de dealer gevraagd of er motorkap isolatie te krijgen is.

    Ik heb dit wel op het forum gezet en zoals gezegd van Joost bovenstaande informatie ontvangen.

    Nu hoop ik dat Joost ons aanvullende informatie kan geven over het artikelnummer.

    Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.