Velgmaten Duster

  • mcvjournaal

    Dat een lagere ET slechter is voor je lagers is sterk overdreven. Belangrijker is of ze nog wel in de wielkasten passen.

    Bovendien zijn de nieuwe lm velgen letterlijk vele kilo's lichter als de oorspronkelijke stalen velgen.

    Zelf gebruik ik ET 38 waardoor de auto wat “breder” lijkt: http://mcvjournaal.punt.nl/index.php?r=1&id=471495.

    De spoorbreedte neemt natuurlijk ook enigzins toe en verbetert de wegligging (hoop ik 8-)).

    Herke & Brigit

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Ilona

    Als je bij een velgen dealer gaat kijken, dan kunnen ze zelf in de computer kijken welke velgen (maat etc.) eronder een Duster passen. Het zijn ook de maten die onder de Nissan Qashqai zitten.

    Er zijn ook verschillende sites op internet, die velgen voor de Duster hebben en dan kan je ook nog kijken hoe de velgen er onder staan. Met plaatje en al!

    Ik heb er 18 inch 235 mm 45 AEZ Phoenix velgen onder zitten en heb ze bij Profile tyre centre in Rotterdam-Overschie gekocht en die had ze al voor mij besteld, voordat ik mijn auto had, uitgelijnd en al. Auto opgehaald en gelijk mijn nieuwe velgen eronder.

    Succes!!

    Ilona

  • HenkM

    Bovendien zijn de nieuwe lm velgen letterlijk vele kilo's lichter als de oorspronkelijke stalen velgen.

    Hmmm, de ALU's van mijn Laguna waren beduidend zwaarder als de stalen velgen, stelling gaat dus blijkbaar niet altijd op.

  • Willem

    Een Duster met lichtmetalen wielen???? Getver.

    Dat is als iemand die in een werk overall loopt en daar lakschoenen onder aan doet.

    Een Duster is een stoere auto, daar doe je geen lichte pantoffels onder.

  • Morris

    Ook niet de originele velgen van het Pack Look?

    Dan heb ik dus de verkeerde keus gemaakt ha, ha, ha.

  • Zorro

    Inderdaad.Heb de originele afgelikte stalen op de Laureate.Op afstand zie je het verschil niet eens met alu.Kost me niks meer. En je kan er mee ploeteren en wroeten tot en met.

  • Willem

    Morris Schreef:

    ——————————————————-

    > Ook niet de originele velgen van het Pack Look?

    > Dan heb ik dus de verkeerde keus gemaakt ha, ha,

    > ha.

    Welnee, ieder zijn smaak.

  • Ilona

    @ Willem: Smaken verschillen.

    Je kan het ook omdraaien…

    Een mooi mantelpakje aan met werkschoenen…