Beste plaats voor een GPS in een Logan MCV

  • DerRudy

    @Desmond,

    Deze oplossing (Brodit) heb ik ook, bij de Action een universeel houdertje gekocht (nog geen 2 euro) en bij de Wibra (nog geen 5 euro)een 12V laadkabel met 4 uitgangen (voor verschillende types telefoon,s wo mini-USB ) aangeschaft.

    Ik kocht voor kort altijd een actieve houder maar inmiddels zag ik prijzen van 40 a 50 euro voorbij komen, nu een universele oplossing voor nog geen 25 euro.

    mgr

    Ruud

  • Cees

    Ook ik heb een “dashmount” bij Halfords gekocht. Past perfect midden op het dashboard. Via een zuignap zit mijn Medion GoPal goed vast op de dashmount.

    Als ik thuis kom, neem ik de dashmount + de GoPal mee naar binnen.

    Groot voordeel: hij past ook perfect op het dashboard van de auto van mijn vrouw!

    Voor mij is het de ideale oplossing.

  • Ed

    Ik kwam dit tegen op internet, let alleen op of je radio daar geen bezwaar mee heeft:

    http://www.pdaplus.nl/nl/kuda-navigation-console-dacia.html

    De Kuda navigatie console is speciaal ontwikkeld voor het bevestigen van uw navigatietoestel of PDA op het dashboard van uw auto, zonder dit te beschadigen.

    Past perfect en eenvoudig te installeren.

    Na de installatie heeft u de perfecte basis om een houder op te monteren. Bijvoorbeeld een Brodit, Carcomm of Richter houder.

    Er zijn ook diverse adapters verkrijgbaar voor het monteren van een scherm.

    Kleur : zwart

    De Kuda navigation console Dacia Sandero 06/2008- is geschikt voor de volgende auto's:

    Dacia Logan 2008 Dacia Logan 2009 Dacia Logan 2010 Dacia Sandero 2008 Dacia Sandero 2009 Dacia Sandero 2010

    Prijs is € 39,95 Meer info op PDAplus.nl

    Zelf ga ik een CarComm CNM-170 gebruiken voor mijn TomTom XL in mijn Duster, met vaste voeding, kwestie van inschuiven en gaan. Plaats van montage ben ik over aan het denken.

  • Joop

    Hartelijk dank voor alle reacties. Aan de linkerkant, heb er mee zitten spelen. Lekker dichtbij, maar dan moet je wat met die kabel troep. Aan het raam midden voor is net iets te ver voor mij. Een plastic houder voor aan een van de verwarmings openingen aan de voorkant wil maar niet en het blijkt beschadigingen op te leveren. Het is dus een keer en laten zitten. Daarbij wil die houder niet, een van de klemmen gaat spontaan los. Een nieuwe disc gekocht van dat merk, maar bij nadere inspectie gaat ook dat niet werken omdat ze hun naam in relief in het midden erop hebben geperst. Dat kan aanleiding zijn tot het loslaten van de nap. Uiteindelijk heb ik dus een originele disc gekocht van Garmin, ging nog niet eens makkelijk omdat er nauwelijks dealers zijn in Noord Holland. Nu nog monteren, ik wacht tot het wat warmer wordt. Was nog benieuwd naar het geluid, komend van een Landrover Defender is dat een heel verschil. In die Defender heb je twee bakken, een versnellingsbak en een tussenbak en de laatste speelt zijn deuntje vrolijk mee met hoge toerentallen van de aandrijfas. Dus ik moest daar de hoofdtelefoon uitgang omleiden naar de ingang van de radio en het volume op bijna het einde zetten om nog te horen wat er wordt gezegd. In de Daas is dat dus niet perse nodig.

  • Fabian

    ik heb een afstandsbediening gekocht voor de TomTom.

    probleem van afstand opgelost.

  • dondiegodelavega

    Ik laat hem door de dealer inbouwen

    carminat nomade

    zal wel iets meer kosten maar alle kabels zijn mooi weggewerkt

  • middelsluis

    De Kuda is prachtig (zeker de houder die tussen de luchtroosters zit) alleen wel een prijzige oplossing. Kent iemand alternatieven? Dus een beugel voor tussen de luchtroosters? bvd

  • Joop

    Een dashboard schijf van Garmin gekocht en ondanks dat ze beweren dat de lijn enorm sterk is weekt deze zichzelf los van het dashboard van een Dacia Logan MCV. De hele zaak sode…. tijdens het rijden naar beneden, eerst dacht ik dat de nap had losgelaten, maar al snel zag ik dat de lijn had losgelaten. En eenmaal los is de kleefkracht beduidend minder. In de zon wordt het dashboard zo heet dat de lijm dus niet houdt. Dus nu maar op zoek naar zo'n universele losse houder die je op het dashboard neerlegt. Ik heb zo'n breedbeeld Garmin, dus die zijn ietsje zwaarder dan de meer vierkante modellen.

  • Avaka

    Als je je Navigatie een vaste plek hebt gegeven middels zo'n plakkussen, wat let je dan om een klein schroefje te gebruiken om hem vast te zetten? Pleurt ie der niet meer af.

  • Ed

    Zie link:

    http://mcvjournaal.wordpress.com/2011/03/20/dacia-duster-en-het-milieu/

    Zo heb ik hem dus gewoon als vaste standup gemonteerd. (2 schroefjes) Nooit geen gedoe op je raam, loschietende zuignap etc. Navigatie erin, klaar is Kees! Staat als een huis en ben er zeer tevreden over.