Vochtige DACIA

  • dn_rijke@live.nl

    Hallo

    Mijn DACIA LOGAN bevat nogal wat condens vocht binnen

    Voor en Achterruit zijn geregelt helemaal "nat geslagen

    wanneer deze een poosje (nacht)heeft stilgestaan

    Geen lekkage of van binnen kunnen ontdekken of zo

    ik ventileerd toch geregelt tijdens het rijden

    Wie weet raad ?? zijn er meer die dit euvel hebben

    Gr ..Dick…..

  • Jubbels

    Mijn MCV (sept 2009) heeft hier geen last van.

    Wel heb ik gedurende de winterperiode rubberen matten. Als deze nat zijn van bv sneeuw ga ik er even met een dweil overheen.

  • Rick

    Ik had ook veel last van vocht in m'n Sandero. Na het gebruik van rubberen matten, wat Jubbels ook al schreef, en na het plaatsen van twee kussenslopen gevuld met kattebakvulling heb ik totaal geen last meer van het vochtprobleem.

    http://dacia.startpagina.nl/prikbord/13124634/13171844/re-vocht#msg-13171844

  • Ronald-2008

    Ik heb in de MCV de ventilator altijd aan staan (op stand 1).

    Ook zet ik in de winter de verwarming op de voeten gericht. Het vocht dat van je schoenen in de matten trekt, droogt dan lekker op.

    Op die manier kan het later dan ook niet de ruiten beslaan.

  • loek

    Veel last gehad van vochtige Stepway. Bij Hornbach 2 zakken kattebaksteentjes gekocht. Van die witte , kosten 5.95. In twee kussenslopen gedaan, onder de voorstoelen gelegd. Alle vocht is weg. Werkt geweldig.

  • remcora

    Bekend kwaaltje. Mijn mcv is ook erg vochtig en de airco trekt het in de winter niet weg. Zelf rij ik de eerste km. altijd even met de voorramen open. Ik kan dan toch niet hard en het waait mooi even door. De voorruit is snel schoon met de blower. Schone ramen helpt ook.

  • adriaan van Hoorn

    Mijn Duster heeft ook vaak last van natte binnenruiten.Geen lakkage te vinden, maar vanmorgen was zowel de voorruit binnen als buiten bevroren. Het kan toch niet de bedoeling zijn om met een rijdende kattenbak te gaan rondrijden????

  • Avaka

    Vocht problemen horen bij deze tijd van het jaar. Elke auto kan daar last van hebben.

    Hoeveel sneeuw en ijs denk je dat je naar binnen hebt gewerkt tijdens de afgelopen weken?

    Nu het niet meer vriest komt dat allemaal los.

    Goed ventileren en desnoods de kattenbak oplossing: http://dacia.startpagina.nl/prikbord/read.php?527,13124634,13139683#msg-13139683

  • wimpie

    De enkele keer dat ik last heb van vocht binnen is, als ik vergeet de airco een km of 2 voor thuiskomst uit te zetten, als ik dan lees dat sommigen deze constant bij laten staan kon daar wel eens het vochtprobleem vandaan komen.

  • mark

    Ik heb dit probleem hier vorig jaar en het jaar voordien al aangekaart en blijkbaar is er nog niet veel veranderd aan de mentaliteit hier.

    Blijkbaar is het nog steeds onmogelijk voor sommige hier om ook maar 1 greintje kritiek op “hun Daasje” over de lippen te krijgen …

    Maar het is waar, Dacia's zijn fucking vochtige wagens en als je al met een kattenbak onder je zetels moet gaan rondtuffen … erg hoor, heel erg.

    Het excuus van het vochtige weer …. zever in pakskes ! Nu mag je op fora van andere wagens/merken gaan kijken, er zullen inderdaad nog merken zijn met vochtigere ramen, MAAR geen 1 zal zo ver moeten gaan tot het plaatsen van kattebakken onder de zetels !!