Vochtige DACIA

  • Karl

    Afgelopen 4 dagen een spiksplinternieuwe renault clio als leenauto gehad, want helaas hadden ze de dacia opengebroken en die moest gerepareerd worden.

    Zelden zo'n beslagen auto gehad, een onder de maat werkende blower, op stand 4 blaast die net zo hard als de dacia op stand 2.

    Zijruiten niet droog te blazen.

    Mijn dacia heeft er ook wel last van vocht, maar dat is binnen 2 minuten toch echt helemaal weg.

    Overigens ben ik de enige die een bepaalde stand mist bij blaas mogelijkheden, namelijk die van voorruit en zijkanten tegelijkertijd ?

    Wel voorruit en voeten etc maar niet de volgens mij meest voor de hand liggende mogelijkheid, de daas heeft het niet maar de clio ook niet, en mijn vorige auto Seat Cordoba ook niet.

    Is daar een logische verklaring voor ?

  • ed

    Heb het met een ander merk auto ook gehad, wat bleek: bij het linkervoorportier zijn de gehele rubbers vervangen door de dealer. Probleem was opgelost. Het kan ook niet te zien zijn, maar wel degelijk een oorzaak zijn. Of dit voor jou geldt, tja dat weet ik niet. Maar hou het eens in je achterhoofd, en kijk ook eens of er water blijft staan op je deurdorpels, waardoor dit makkelijk de auto kan binnen komen. Succes met de zoektocht.

  • DerRudy

    @Mark, je heb gelijk ik krijg hier ook wel eens het gevoel dat we alles (ook de minpunten) proberen te romantiseren.

    Ik ben zelf helemaal NIET tevreden over de verwarming en ventilatie bij mijn MCV, de voorruit wordt ‘By Design’ alleen in het midden goed droog geblazen

    Dit komt eenvoudig omdat er SLECHTS in het midden van het Dashboard een ventilatierooster zit.

    Verder is de voetenruimte verwarming ook slecht te noemen, ook hier weer ‘By Design’ een duidelijk ontwerpfout.

    De ‘Flow’ van de warme lucht bij de linkerkant (zitten allerlei buizen in de weg) is anders dan die aan de rechterkant, het resultaat is dat je de ventilator een tandje hoger moet zetten om je voeten toch warm te krijgen en dat je passagier langzaam rood gaat aanlopen.

    Normaal is dit geen probleem maar met de tempraturen zoals begin vorig jaar en afgelopen weken dan erger ik me hier behoorlijk aan.

    Mgr

    Ruud

  • Mark

    Toch nog een objectieve en vooral realistische Dacia rijder aanwezig.

    Dat probleem met de koude voeten heb ik hier 2 jaar geleden OOK al aangekaart … en zoals je zelf zegt "weggeromantiseerd".

    Ik heb indertijd m'n MCV gekocht, mede door de hoera-stemming die hier en op de site van Ger toen heerste. Ik moest een wagen hebben, groot, laadruimte voor gezin, prijsvriendelijk, … en tja dan kwam je een onbetwiste nr 1 tegen en dat was de MCV.

    Via Google hier en op Ger's site terecht gekomen en als je dan nog eens alle Hoeraa'tjes hier zag, tja wat doet men dan?

    Ik heb het nog gezegd, m'n MCV is geen slechte wagen maar ik heb sterke twijfels of ik na deze MCV nog langer Dacia rijder zal blijven.

    Dacia heeft 1 grote fout gemaakt in gans het Logan verhaal en dat zijn hun besparingen op luxe.

    Luxe hoeft niet in een wagen, maar wanneer men een wagen als de MCV wil verkopen als gezinswagen moet men er wel voor zorgen dat die wagen ook gezinsvriendelijk IS.

    Bij Dacia heeft men denk ik wat problemen met het uit elkaar houden van luxe en comfort want ipv luxe te schrappen uit de wagens heeft men teveel comfort eruit gehaald.

    De aangeslagen ruiten zijn een comfortprobleem.

    Het probleem met een half open voorruit is een comfortprobleem.

    Die koude voeten van de rijder zijn een comfortprobleem.

    Dat je de achterste bank bij een MCV niet gedeeltelijk kunt neerleggen is een comfortprobleem.

    Dat men in de achterdeuren maar 1 helft achterruitverwarming zet, dat is een comfortprobleem.

    en zo kunnen we gerust nog een tijdje verder gaan ….

    Maar in de plaats stoppen ze wel een stomme spiegelverwarming er in ?! Da's pas luxe ! Overbodige en totaal nutteloze luxe !

    Ik voorspel dat al die comfortproblemen zich op termijn gaan wreken tegenover Dacia. Nu kopen mensen deze wagen vanwege de prijs, maar eens men er enkele jaren mee gereden heeft gaat men wel ontdekken waar de pijnpunten zitten en ik vindt dat de Dacia net iets teveel pijnpunten heeft om zonder boe of ba terug naar Dacia te gaan bij een andere aankoop.

    Tuurlijk heeft Dacia zijn fans zoals je hier duidelijk kunt merken en die mensen gaan zonder verpinken terug naar Dacia, daarvoor is de liefde te groot geworden, en dat is goed voor hun. Iedereen heeft vrije keuze. Ja zelfs in het bepalen of hij al dan niet met een big smile en zo trots als een pauw gaat rondtuffen met een kattenbak onder z'n zeteltje …

    Maar IK heb ook een vrije keuze en als ik vindt dat ik Dacia z'n pijnpunten mag bloot leggen omdat ik ervaring heb in het Dacia rijden dan doe ik dat.

    Al was het maar om andere, mogelijk geinteresseerde kopers er op te wijzen dat Dacia echt niet rozegeur en manneschijn is, want die indruk wordt hier spijtig genoeg net iets teveel gegeven.

  • Robert

    Hallo Dasiast, gewoon de Arco aan doen die neemt al het vocht weg ook je pollen vilter controleren moet goed schoon zijn .

    gr en veel geluk er mee .