One-touche raambediening

  • George53

    Ik zie het grote voordeel niet. Zeker niet voor de prijs nu kan ik exact bepalen hoever mijn ruit opengaat. En zit ik niet met het risico dat het raam helemaal opengaat of sluit in éém keer zonder dat ik dat wil of eigenlijk verstandig is (ongure types dit wat de vrage hebben, als vb).

  • Barrabas

    Inderdaad heb jaren met zoiets rondgereden.Als het regent,vriest sneeuwt,waait pats alles in één keer beneden omdat je niet meer weet hoe was het nu ook al weer,kort,lang,kort lijkt wel de letter R in morse.Trouwens hoe dikwijls doe je het raam open en zeker als men airco heeft.Voor mij niet gelaten maar het lijkt wel een beetje op kuddegeest.

  • Dacioot

    Tja, als je ‘t niet mist moet je het vooral niet doen. Voor mij was het in ieder geval een ergernis. In mijn vorige auto’s werkten de raamschakelaars wel zoals beschreven, en dat heb ik altijd een zeer intuitieve en plezierige functie gevonden. Vooral bij parkeergarages, tolpoortjes, etc. vind ik het vervelend te moeten wachten als de slagboom al open is, alleen omdat ik nog bezig ben met het sluiten van mijn raam. Zeker als ik weet dat er mensen achter me staan te wachten. En rijden terwijl je de knop ingedrukt moet houden is ook niet alles, want juist dan moet je ook schakelen. De plek van de knoppen in de Dacia helpt daarbij ook niet (knoppen in de deurgreep kan je blindelings vinden en bedienen, ook als je over een hobbel gaat. In de Dacia lukt dat niet).

    Enfin, deze schakeling doet precies wat hij doen moet. Ik ben er erg blij mee.

    Kortom, als je dit mist zou je het kunnen overwegen. Zie je de voordelen niet; vooral niet doen!

    P.S. Ik gebruik de letter E voor helemaal open of helemaal dicht, voor een stukje open of dicht de letter T (in morse dan dus hè ;-) ).

  • Chilles

    Kuddegeest lijkt mij wat overdreven. Bovendien wordt niemand gedwongen zo'n schakelaar te bestellen.

    De een vind het overbodig, de ander niet. Gelukkig maar. Je hoeft je niet te verontschuldigen of verantwoorden waarom je er geen behoefte aan hebt.

    Voor mij is het geen luxe-object, maar puur kwestie van ergonomie. Als die schakelaar nou nog op een andere (lees: handigere) plek had gezeten…

    Mijn vorige auto had het wel en ik vind het, met name bij het in- en uitrijden van parkeergarages, een gemis in mijn MCV.

    Ik zal de bestelde unit straks met veel plezier in mijn (eveneens bestelde) Duster inbouwen én gebruiken.

    Maar bovenal vind ik het een tof initiatief!

    Oeps, ben ik mij nou aan het verantwoorden? ;)

  • mcvjournaal

    Iedereen die het handig vindt, moet het gewoon doen.

    Persoonlijk mis ik het op m'n Dacia totaal niet.

    Iets anders is de plaats van de bediening, blijkbaar vinden veel mensen de bediening op de portieren handig.

    Ik vind juist de plek op de console prima, je kan dan zowel rechts als links open en dicht doen.

    Als je (rechts) niet bij de raambediening kan komen dan hebben de elektrische ramen weinig zin en is een raamslinger net zo handig. Daarom heb ik ook de achterramen elektrisch, ook die zitten op het middenconsole en zijn dus te gebruiken door de bestuurder.

    Herke

    http://mcvjournaal.punt.nl/

  • Barrabas

    Bij mijn Nissan Patrol (in een vorig leven) zaten alle raam- deur- en spiegelsknoppen bovenop de bestuurders armsteun en natuurlijk ook nog eens afzonderlijk op de andere armsteunen.De bestuurder had daar de volledige controle over met ook nog eens een totale lockfunctie behalve weer de bestuurder.Het leek wel bijna een keyboard,dat dan ook weer nat werd bij geopende deuren.Maar aan die guillotine vensters ergerde ik me steeds weer,precies of ze me telkens in mijn blootje zetten.Nu ieder zijn zin natuurlijk en je er plezier mag aan beleven.

  • LED-Lightning

    Wat Barrabas zegt kan ik onderschrijven, doorgaans heeft de bestuurder dan in z'n deur de controle over alle ramen in zijn/haar deur. In mijn vorige auto, de VW Passat was dat ook zo. De bestuurdershandgreep/steun was iets anders gebouwd dan die van de andere deuren, en alle knopjes zaten erop, voor alle ramen. De andere deuren hadden dan slechts 1 knop. Maar dat is uiteraard een duurdere oplossing, want je zit dan met verschillende deurpanelen of handgrepen, iedere deur moet dan 1 of meer knoppen hebben en die bedrading moet er dan ook zijn. Dacia heeft dus de goedkoopste oplossing in dit geval en dat vind ik niet vreemd.

  • Luc

    Hey,

    Ik heb bij Vladimer de contolers besteld en deze zijn reeds geleverd PRIMA service !!!!

    Ik heb tevens onderstaand mailtje gekregen

    Do not hesitate to order more devices, for your friends in Belgium!

    I can give you price discount on big amounts.

    For your information:

    quantitie VS discount:

    ———————————-

    1-4 = 0%

    5-10 = 10%

    11-20 = 13%

    21-30 = 16%

    31 and more = 20%

    Grts Luc

  • silverstorm

    En hoeveel moest je nu betalen Luc en hoe geschiedt de betaling?(paypal of overschrijving)

    Heb je lang moeten wachten?

  • Luc

    @silverstorm

    Ik heb de betaling gedaan met een overschrijving ik dacht 55 euro voor de onderdelen (inc verzending) en 10 euro (bank) kosten . Vanaf de overschrijving heb ik ongeveer een 2 tal weken moeten wachten .

    Diene Vladimir houd u wel correct op de hoogte !!

    Grts Luc