Stuurwiel bekleden

  • Bernard

    het is ook helemaal geen redenering, want zoals jij het beschrijft klopt het ook helemaal.

    Ik beschrijf alleen wat ik voel en ervaar en dan is voor mij (en blijkbaar ook voor anderen die het ervaren hebben) 1 mm leer echt een wereld van verschil ……. en daar geniet ik elke keer weer van als ik rij.

  • Barrabas

    Ja Cornelis wij en anderen behoren nu eenmaal niet tot de kudde schapen.Het doet me denken aan Lada's uit de jaren 80.Als die Lada cromébagetten had was dat ouderwets en nu is dat modern op de nieuwe cromébakken en blauwe instrumentverlichting was voorbijgestreefde brol nu is dat flashy.In de jaren 60 moest iedereen ook een stuurhoes hebben er reden er zelfs rond met lederen rennershandschoenen.Trouwens leder is ijskoud in de winter en smoorheet in de zon (valt er dan bijna af) heb toen al gezegd nooit meer.

  • Bernard

    Ik vind dit een best merkwaardige diskussie worden.

    Zoals Cornelis het beschrijft kan een auto dus nooit lekkerder of minder lekker gaan rijden, want het is dan altijd een specifieke reden:

    het stuur voelt lekkerder, of hij schakelt beter, of de banden hebben meer grip, of de stoel zit steviger, of juist zachter of de motor heeft meer vermogen, of …….. wel honderden dingen te bedenken.

    Voor mij rijdt de Duster lekkerder vanwege de stuurhoes. Niks met trends of weet ik wat te maken, gewoon omdat ik dat zo voel…..wat mij betreft klaar.

    Bernard

  • Bernard

    Dus een ledere stuurbekleding is alleen voor de looks en geen technische aanpassing van je Duster ?? Sorry Cornelis, maar wat een onzin verhaal !!!

    Ik probeerde jouw gedachtegang te verklaren, maar blijkbaar volg je die zelf niet ?:-|

    Maar ik geef het op om het je uit te leggen.

    Maar voor alle andere lezers: zo'n lederen bekleding is een upgrade van je Duster, niet tussen je oren, maar voor het rijgenot wat je voelt in je vingers, handen en armen. Doordat het stuur dikker wordt maar ook iets zachter voelt het aangenamer aan en geeft het meer grip in je handen bij het sturen.

    Bernard

  • Jubbels

    Bernard Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar voor alle andere lezers: zo'n lederen

    > bekleding is een upgrade van je Duster, niet

    > tussen je oren, maar voor het rijgenot wat je

    > voelt in je vingers, handen en armen. Doordat het

    > stuur dikker wordt maar ook iets zachter voelt het

    > aangenamer aan en geeft het meer grip in je handen

    > bij het sturen.

    >

    > Bernard

    Helemaal mee eens Bernard, geldt ook voor mijn MCV.

  • GhostDuster

    Ik heb in ons Dustertje vanuit het fabriekje de lederen stuurbekleding , maar wat mij een beetje bevreemd , sommige mensen zeggen ,Dacia is een ouwe wijven auto ….8-) , maar nu weet ik het , ze lezen mee op dit forum ……..

    Tjonge jonge wat een slap gelul en wat een kliek , mensen de mazzel en veel plezier met jullie prullebak , met of zonder lederen stuurbekleding .

  • Knutselsmurf

    GhostDuster Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb in ons Dustertje vanuit het fabriekje de

    > lederen stuurbekleding , maar wat mij een beetje

    > bevreemd , sommige mensen zeggen ,Dacia is een

    > ouwe wijven auto ….8-) , maar nu weet ik het ,

    > ze lezen mee op dit forum ……..

    >

    > Tjonge jonge wat een slap gelul en wat een kliek ,

    > mensen de mazzel en veel plezier met jullie

    > prullebak , met of zonder lederen stuurbekleding .

    Wat kan een kort antwoord toch mooi zijn >:D<

    Schitterend zeg, geweldig GhostDuster :D

  • Barrabas

    (tu) Prachtig GhostDuster,er zijn zelfs “ouwe wijven” die ook nog hun sjarretellen aandoen :):)

  • swkraker

    En aangezien ik mijn sandero 2de hands heb gekocht heb ik helaas niet de mogelijkheid gehad om er meteen een lederen stuur bij te bestellen.

    Ik begrijp heel goed dat sommige mensen een lederen stuur willen en niet voor de ‘look’ , ik kom uit een peugeot 307 met lederen stuur en dat is inderdaad 1 van de dingen die ik echt mis ( buiten de lage zit in de 307 én een buitenthermometer ).

    Kan er eens iemand een foto posten hoe een ‘mislukt’ stuur eruit ziet ???

    Yhx