Biedt onderzijde Duster voldoende bescherming tegen roest?

  • DeWachter

    Heb de laatste foto maar even aangepast (geen idee of dat de bovenzijde veerpoot is dus dat is een gok :) )

    Het rode vraagteken: Daar onder dat zwarte plastic rooster is het “afvoer opvang” van bladeren ed, kan ik daar beste (witte) ML (met sproeislangetje) in spuiten?

    Ik zal zo'n kromme penseel kopen zodat ik overal wat makkelijker bij kan. ML kun je ook in een dop spuiten en met de kwast aanbrengen?

    Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ML droog is en je met bodysafe kunt beginnen?

    Goede tip voor de beugel van de reserveband. Je kunt hammerite ook kopen in blik dacht ik dus dan heb je minder problemen met spuiten en kans dat je de verkeerde delen per ongeluk raakt. (extra krom penseeltje aanschaffen dus :) )

    todo foto aangepast:

    https://lh4.googleusercontent.com/_80d4Xu7GXus/Tbpxz0M-bQI/AAAAAAAAADo/wsoIXKASSko/s800/todo6.jpg

    Nogmaals bedankt voor het delen van je kennis..erg prettig!

  • Ben

    Hallo De wachter,

    Graag gedaan allemaal!

    Ja, inderdaad dat is bovenkant veerpoot (groene pijl)

    Het is altijd goed om schroefdraad met wat ML in te spuiten of te strijken en daarna met iets dikkers. Vooral onder de auto, maar ook in de motorruimte.

    Ook ML kun je in een dop spuiten. Het is alleen in literblikken te koop en dat is heel veel! Vroeger kocht ik 10-liter blikken!?

    Aan de gladde gelakte oppervlakken in de motorruimte en onder het zwarte rooster zou ik niets doen of gewoon in de was zetten.

    Of alleen maar de richeltjes en puntlassen en andere gevoelige punten met ML. Ook onder het rooster.

    De aluminium motorsteun en dergelijke wordt zonder behandeling snel lelijk. Een beetje glashelder houdt het mooi.

    De droging van ML is nogal afhankelijk van het weer en de temperatuur. Reken op een uur of iets langer. Hoe droger het het is, hoe dikker de laag wordt.

    Groetjes,

    Ben

  • DeWachter

    Er zit hier vlakbij een Halfords en zo te zien hebben die literbussen:

    http://www.halfords.nl/shop/auto-onderhoud/anti-roest/414505

    Als ik tel vanaf links hoef ik dus eigenlijk op deze foto alleen de 2 gele pijl te behandelen (aircoleiding?) naast de zaken die je net noemde.

    Is op die foto ook de motor steun te zien..geen idee welk onderdeel dat is .. B)

  • Ben

    Hallo De Wachter,

    De motorsteun is blank aluminium naast de deksel van de distributie en er zit een rubber in.

    Als je ervoor staat links in het verlengde van de motor.

    Groetjes,

    Ben

  • DeWachter

    Ik zal ns kijken vanmiddag..mocht ik het niet zeker weten dan maak ik nog wel wat foto's :)