hoog benzineverbruik ?

  • johnny_k

    ik heb een sandero 1.2 en ik weet niet of het aan de computer ligt maar

    vindt het benzineverbruik aan de hoge kant.

    als ik 120 rij op de autobaan geeft ie gem. 7.4/ 100 km aan

    alleen bij 80 km/uur komt ie soms onder de 7

    zijn er meer mensen met dit “probleem ” ?

    auto is van sept. 2010 en maakt ook het beroemde of moet ik zeggen

    beruchte vroem vroem geluid

  • Cor Hulkenberg

    LS, onze Dacia MCV met 1600, 2 kleppen per cilinder motor, is ook aan de “”dorstige kant“” bij 100 Kmh draaid de motor 3000 tpm en dat geeft dan een benzine verbruik van krap 1 : 13 gaan wij 120 Kmh rijden dan is 1 : 10 niet eens haalbaar !

    In Nederlande kreeg ik geen gehoor bij de experts in deze materie op Duitse Dacia site''s wel informatie gekregen: feitelijk moet er een 6 bak

    in maar die is er niet of de eind overbrenging moet nog lager, Duitse Dacia dealers vervangen een tandwiel

    Hopelijk heeft U hier iets aan

    Groet Cor

  • frankieboy001

    Hoi John,

    mijn Sanny uit dezelfde periode en ook een 1.2 doet gemiddeld 1:17

    (:P)(tu)

    Gr

    Frank

  • johnny_k

    bedankt frank, dat zijn toch iets andere cijfers.

    zal eens informeren bij mijn dealer, kijken wat die zegt

    gr. johnny

  • johnny_k

    bedankt Cor,

    dus die van mij is nog “zuinig ” maar ja is ook een 1.2

    heb een kia gehad met 1.8 motor, die haalde bij 140 km nog 1 : 10

    zal eens informeren bij mijn dealer, want het verbruik komt niet

    overeen met het gene dat in de brochure staat.

    kijken wat ze zeggen en of ze een oplossing hebben,

    heb wel gehoord van een kennis dat een vervuild luchtfilter ook

    een rol kan spelen maar dat weet ik niet.

    gr. Johnny

  • toine60

    Mijn MCV verbruikt ongeveer hetzelfde. Ik heb wel gemerkt dat hij pas zuiniger en constanter begint te worden na de 25000 km.

  • scorpionfly

    Ik rij zelf een MCV Fase2, met een verbruik van ong. 8.0 op 100 km. Dat is normaal geloof ik. Ik heb 1 dag in een Sandero gereden, en die had een verbruik van 6.5 op 100 km, dat scheelde een heel stuk.

    (overigens vond ik die Sandero verschrikkelijk rijden, maar dat is weer een ander verhaal!)

  • jan buffing

    hallo johnny

    Onze Sandero 1,2 16v is nu 1 jaar oud en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 15,4

    Dit houden wij bij op autoverbruik.nl

    Hier kan je een aardig overzicht krijgen van alle Dandero's.

    Ook hebben wij op lange afstanden met 120 km/h een verbruik van 1 op 14,5

    Bij snelheden van 80 tot 100 km/h ligt het verbruik op ongeveer 1 op 16,5

    Onze vorige auto was een MCV 1,6 16v en deze auto had een verbruik van ongeveer 1 op 13 gemeten over 53000 km

    groetjes

    Jan

  • remcora

    mijn mcv, 2008, gebruikt gemiddeld 6.5l / 100km. Ik rij wel volgens het nieuwe rijden en gebruik de auto nauwelijks voor korte ritten. Zelfs beladen, met aanhanger, hou ik dit gemiddelde. De boordcomputerscore komt redelijk overeen met de hoeveelheid brandstof die ik tank. Het zou wel mooi zijn als er een 6 versnellingsbak komt. Ik heb wel eens de neiging om door te schakelen.

  • Mark L.

    Mijn MCV 1.6 16V op LPG;

    Snelweg en lange secundaire wegen verbruik tussen de 8 à 9 liter, bij korte ritten en stadsverkeer loopt dit op naar 10 à 11 liter/100km

    Bij het trekken van de caravan verbruik van 13 à 14 liter, in de bergen oplopend tot tegen de 20 liter/100km.