Oplossen van klachten bij Dacia Nederland

  • Turbootje

    Ik lees alleen maar positieve zaken over de aflevering tot nu toe.

    Dit is aan de ene kant mooi om te horen, maar aan de andere kant wel triest voor de klanten welke bij mijn dealer een auto kopen.

    En de Opmerking van Ron G, ja dat zou best eens kunnen dat ik uit mijn slof geschoten ben.

    Meestal duurt dat bij mij dan ook erg lang.

    Maar als ze dan mijn grens overschrijden, dan kan ik wel eens flink laten merken wat ik WIL, maar ik ben immers een klant.

    En zoals ik het nu kan bekijken, is datgeen wat ik eigenlijk eis niet zo heel vreemd is en ik in mijn recht sta.

    Er zijn nu een aantal mensen welke het onomstotelijk met mij eens zijn, en dit is ook bevestigd bij de RDW, en ook een andere vestiging van dezelfde dealer waar ik de auto heb gekocht. Maar deze after sales manager is nadrukkelijk gezegt dat hij zich er niet in moest mengen. Dus m.a.w. als jij gaat zeggen dat de klant gelijk heeft, dan kan die waarschijnlijk vertrekken. Zo word een ieder dus monddood gemaakt. Wel kon hij mij vertellen dat het zeer waarschijnlijk om een fout in een mal zou gaan op de fabriek. Dus het probleem is bekend, maar men wil de boot afhouden. Tot zo ver mijn relaas.

    word vervolgt

    Turbootje

  • RonG

    Turbootje Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik lees alleen maar positieve zaken over de

    > aflevering tot nu toe.

    > Dit is aan de ene kant mooi om te horen, maar aan

    > de andere kant wel triest voor de klanten welke

    > bij mijn dealer een auto kopen.

    > En de Opmerking van Ron G, ja dat zou best eens

    > kunnen dat ik uit mijn slof geschoten ben.

    > Meestal duurt dat bij mij dan ook erg lang.

    > Maar als ze dan mijn grens overschrijden, dan kan

    > ik wel eens flink laten merken wat ik WIL, maar ik

    > ben immers een klant.

    > En zoals ik het nu kan bekijken, is datgeen wat ik

    > eigenlijk eis niet zo heel vreemd is en ik in mijn

    > recht sta.

    > Er zijn nu een aantal mensen welke het

    > onomstotelijk met mij eens zijn, en dit is ook

    > bevestigd bij de RDW, en ook een andere vestiging

    > van dezelfde dealer waar ik de auto heb gekocht.

    > Maar deze after sales manager is nadrukkelijk

    > gezegt dat hij zich er niet in moest mengen. Dus

    > m.a.w. als jij gaat zeggen dat de klant gelijk

    > heeft, dan kan die waarschijnlijk vertrekken. Zo

    > word een ieder dus monddood gemaakt. Wel kon hij

    > mij vertellen dat het zeer waarschijnlijk om een

    > fout in een mal zou gaan op de fabriek. Dus het

    > probleem is bekend, maar men wil de boot afhouden.

    > Tot zo ver mijn relaas.

    >

    > word vervolgt

    Nou dan wordt het denk ik tijd dat je je rechtsbijstand inschakeld en er gewoon juridisch werk van maakt.

    Gr. Ron

  • ed

    Ik kreeg geen cadeau, zat ik niet op te wachten en een fluwelen laken over de Duster…Een van de opties was een leren stuurwiel wat ik had besteld, zat er ook in, maar ook het gehele lederpakket zat in de Duster. Dat is pas leuk! Enne, ben wel zo eerlijk geweest dit te melden, maar ze doen er niets mee. Een mooi voordeeltje van Dacia, waarvoor dank! Ook hier geldt, waar mensen werken worden fouten gemaakt…..

  • Turbootje

    >

    >

    > Nou dan wordt het denk ik tijd dat je je

    > rechtsbijstand inschakeld en er gewoon juridisch

    > werk van maakt.

    >

    >

    > Gr. Ron

    Ron, dit gaat ook echt wel gebeuren, maar ik heb ze bij Dacia klantrelaties t/m morgen de tijd gegeven om te reageren op mijn email.

    Hierin heb ik gesteld, dat ik een rechte trekhaak eis, of anders de trekhaak te dé-monteren zodat ik er elders een rechte onder kan laten monteren.

    Tot op heden blijft alles doodstil, dus er is geen telefonisch of email kontakt meer geweest na mijn laatste mail van afgelopen maandag 5 september

    Dit vind ik voor zo'n bedrijf, welke notabene zelfs een afdeling klantrelaties heeft wel een gigantische aanfluiting als ik het even netjes uit mag drukken.

    Ik heb geduld, dus we wachten nog even af tot morgen……….

    Gr Turbootje

  • midget

    Ik ben een van de eerste Duster rijders ik heb hem nu een jaar en 2 maanden.

    Alle opties heb ik er bij de dealer oplaten zetten en alles naaar volle tevredenheid.

    Alleen de trekhaak heb ik er zelf onder gezet het bedrag wat daarvoor gerekend werd was mijns inziens veel te hoog namelijk 250 euro.

    Dus de auto werd geleverd met de trekhaak in de koffer, bij ophalen zij de monteur die hem afleverings gereed had gemaakt, als je morgenochtend even komt kijken ga ik bij een andere Duster de trekhaak monteren dan kan je even zien hoe de clipjes van de bumper vastzitten voor dat je ze breekt. Zo gezegd zo gedaan bij thuiskomst gelijk aan de eigen trekhaak begonnen en in anderhalf uur zat hij er onder en ook recht, zo'n uurloon heb ik nog nergens verdient.

    Mijn auto werd niet afgeleverd mer een taart maar met een mooi boeket bloemen.

    Ik ben over mijn dealer Niewendijk in Hillegom tevreden.

  • oscar54

    Vraagje Turbootje, zit jouw dealer in Den Haag en omstreken?

    Ik kan mij de aflevering van mijn MCV drie en half jaar geleden nog herinneren in Den Haag.

    Auto was wel in orde, maar de verkopers waren zwaar onder de maat.

    Gewoon tegen het onbeschofte aan.

    Ook toen het verhaal van lage winstmarge.

    Echter verkochten ze in die periode honderden MCV's en 100 x 300 Euro is toch ook een aanzienlijk winstbedrag.

    Ze vergeten daar vaak dat vele kleintjes ook 1 grote maken.

    Groetjes, Oscar.

  • Turbootje

    oscar54 Schreef:

    ——————————————————-

    > Vraagje Turbootje, zit jouw dealer in Den Haag en

    > omstreken?

    > Ik kan mij de aflevering van mijn MCV drie en half

    > jaar geleden nog herinneren in Den Haag.

    > Auto was wel in orde, maar de verkopers waren

    > zwaar onder de maat.

    > Gewoon tegen het onbeschofte aan.

    > Ook toen het verhaal van lage winstmarge.

    > Echter verkochten ze in die periode honderden

    > MCV's en 100 x 300 Euro is toch ook een

    > aanzienlijk winstbedrag.

    > Ze vergeten daar vaak dat vele kleintjes ook 1

    > grote maken.

    >

    > Groetjes, Oscar.

    Mijn dealer zit in Gorinchem, maar heeft vele vestingen in Zuid Holland o.a. Leerdam, Rotterdam en zelfs Gelderland zoals Tiel en Culemborg.

  • Frank16V

    Wij hebben onze MCV nu ongeveer 3,5 jaar. Gekocht bij de ABD Groep in Heerenveen (Renault, Nissan en Dacia). Alle contacten zijn plezierig, afspraken worden nagekomen, we hebben zelfs een keer toen wij een ‘garantie-dingetje’ hadden gedurende die dagen een vervangende auto gehad. Echt goed allemaal, dealer heeft ook al een aantal malen een soort tevredenheidstroffee gewonnen voor de beste Renault-dealer. Als de MCV aan vervanging toe is dan heb ik ook niet de behoefte om elders te gaan kijken, tevreden klanten komen immers terug - dat blijkt keer op keer. Jammer dat niet iedere dealer zo denkt. Die slechte ervaringen zijn niet specifiek een Dacia-probleem denk ik, zakelijk reed ik ooit in een Volkswagen - ik zou er een boek over kunnen schrijven… Auto was wel oke, maar ja, die dealer he… Meer dan eens reed ik een dag langer in de leenauto omdat er niets aan de VW gedaan was terwijl het werk toch echt voor die dag stond ingepland. Monteur ziek, onderdeel nog niet binnen, onderdeel zoek, zonder reden… noem maar op.

    @Turbootje: succes en sterkte in de strijd!

  • Aidnane

    Hallo,

    Heb een probleem met dacia Duster 1.5DCI 4x4 aandrijving. Auto heeft linksvoor schade gehad die gerepareerd is. Maar klant merkte na de reparatie dat de kmteller niet meer werkt. Heb bijna alles al geprobeerd en kom er niet meer uit en dus kijk ik of iemand me hiermee kan helpen. Heb de ecu's verandert en geen resultaat de ABS pomp ook en geen resultaat. bekabeling nagelopen kon niks vinden. Via diagnose apparaat kan ik de signalen van de abs sensoren gewoon meten en werken ook gewoon. snelheid zie ik wel via diagnoseapparaat. Instrumentenpaneel ook al verwisseld en geen resultaat. Dus ik kom er niet meer uit. Zou iemand me hiermee kunnen helpen.

    Met vriendelijke groet,

    A.Belairit