Let op het Roestduiveltje

  • DerRudy

    Hierbij een tip om het zg Roestduiveltje tot stoppen te brengen:

    Het viel me (ik geloof als enigste, ik heb het nog proberen aan te dragen maar kreeg geen enkele reactie) op in de 100.000 KM duurtest (MCV diesel) dat zich in de voor-schermen nogal veel zand/modder verzamelt in het diepste punt.

    De zg plastic beschermkappen (in de voor-schermen) sluiten namelijk deze voor-schermen niet helemaal af.

    Er blijven kiertjes zichtbaar en omdat je band de rommel van de straat met kracht tegen deze plastic beschermkappen ‘gooit’ zal er ook rommel door deze kieren achter de voor-schermen terechtkomen en zich onderin gaan verzamelen.

    Dit is toch een puntje van aandacht, als de zaak daar nat is dan zal het weken zo niet maanden nat blijven door deze rommel.

    Dat is toch vragen om roest problemen op deze schermen, vaak zie je dit effect terug op auto,s van pak hem beet een jaar of 8.

    Dan is het vaak al te laat en zal het hele scherm vervangen moeten worden, en ook met wat spuitwerk zal dit aardig in ‘de papieren gaan lopen’.

    Het was vandaag goed weer, dus heb ik de zaak eens goed bekeken het is simpel op te lossen door een tuinslang (past precies) in de voor-schermen te houden en hierbij de kraan vol open te zetten.

    Zoals de foto,s laten zien kwam er een partij rotzooi uit (mijn MCV is overigens bijna 4 jaar) dus het is zeker geen overbodige luxe om dit zelf ook eens op deze manier uit te voeren.

    Voor alle duidelijkheid heb ik op onderstaande link een aantal foto,s neergezet (de kwaliteit is niet geweldig; valt niet mee een camera en een tuinslang vasthouden).

    https://www.dropbox.com/gallery/46979932/1/Binnenscherm%20MCV%20reinigen?h=8d64d2

    mgr.

    Ruud

    De beschrijving vandaag 27-3-2012 aangepast, was misschien niet helemaal duidelijk.

  • LED-Lightning

    Goeie tip Ruud! Dat modder houdt vocht vast en is inderdaad garantie voor roest na lange(re) tijd zoals je zegt.

  • RichardMCV

    Ruud,

    Dat is nog helemaal niet zo'n gek idee. Roestproblemen kunnen inderdaad eerder optreden als er steeds een natte massa tegenaan ligt. Ik heb het in ieder geval op mijn lijstje gezet van werkzaamheden die ik nog wil uitvoeren.

    Met vriendelijke groet,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • Avaka

    Bij mij zitten er zelfs bladeren in zag ik laatst. Zal het binnenkort inderdaad eens doorspoelen.

  • DerRudy

    Avaka Schreef:

    ——————————————————-

    > Bij mij zitten er zelfs bladeren in zag ik laatst.

    > Zal het binnenkort inderdaad eens doorspoelen.

    Kijk maar uit, samen met de aarde en zand komt er zo een Klimop uit het scherm groeien.

    mgr.

    Ruud

  • peter stupers

    Ben zelf óók van plan om achteras en voorwieldraagarmen met een bodembeschermer te behandelen,het was mij opgevallen dat deze delen géén

    beschermlaag bevatten,de rest van de auto zit goed onder de “but”,als ik het zo zeggen mag.

    Waarom dat ze bovengenoemde delen niet behandelen vanaf fabriek is mij niet echt duidelijk,heb een Duster van december 2011,het viel mij op laatst met het

    wisselen van winter-naar zomerbanden.

  • Avaka

    Deze delen hoeven niet beschermd te worden. Is bij bijna elke auto onbeschermd.

  • Mensen

    Bedankt voor de tip, de veerschotels worden met een wasbeurt ook vaak vergeten. De water afvoergaatjes kunnen dicht gaan zitten, ideaal voor de roestduivel.

  • uul

    Bij de wasstraat met de hogedrukspuit doe ik dit bij elke wasbeurt. Wel eerst de drukspuit op zacht zetten,dan in de opening zoals op de foto van Richard en op volle kracht. Dus wel eerst op zacht, een zwakke straal dus anders is je interieur Z,,,nat.

    uul.

  • DerRudy

    Mensen Schreef:

    ——————————————————-

    > Bedankt voor de tip, de veerschotels worden met

    > een wasbeurt ook vaak vergeten. De water

    > afvoergaatjes kunnen dicht gaan zitten, ideaal

    > voor de roestduivel.

    @Mensen,

    Precies: voorkomen is vaak toch beter dan genezen.

    Mgr

    Ruud