Nieuw achterruitenwisser-blad voor de MCV

  • DerRudy

    Hierbij een tip om de achteruiten-wisser van de MCV te vervangen:

    Mijn MCV is bijna 4 jaar en de achterruiten-wisser was ‘op’ nu kan je deze laten vervangen door een originele (arm en wisserblad) bij de dealer maar het kan ook anders.

    Ik heb bij de Action een zg flatblade van 36 CM gekocht deze ontdaan van alle hulpstukken, zodat er alleen een ruiterwisser-blad overbleef met een schanierpunt.

    Laat dit nu gewoon passen op de ruitenwisser-arm dus ‘Job Done’ en voor een ‘Nice Price’.

    Van bovenaf gezien (zie foto,s op onderstaande link) zat de originele wat netter vast (met een extra kapje) maar een kniesoor die daar op let.

    https://www.dropbox.com/gallery/46979932/1/Achterruitenwisser%20MCV?h=17bd8c

    Mgr.

    Ruud

  • RichardMCV

    Een inventieve manier om zo de ruitenwisser weer te vernieuwen. Ik vrees alleen dat ik wel die ene kniesoor ben die dan voor het originele blad zou gaan. Mijn mCV wordt in augustus 5 jaar en heeft nog steeds hetzelfde blad. Wellicht omdat ik de achterruitenwisser bijna nooit gebruik….

    Met vriendelijke groet,

    Richard, www.daciamodellen.nl

  • peter stupers

    Dat deed ik al bij mijn vorige auto's ,moest anders ook een complete arm kopen allemaal in de trant van € 47, en inderdaad goedkoop wisserblad kopen

    en het overtollige eraf en de rubber kun je zo overzetten.Bij de Praxis hebben ze nog wel eens alléén de rubbers in de aanbieding gehad.

  • Avaka

    Een originele Dacia achterruitenwisser kost echt geen 47 Euro hoor.

  • DerRudy

    Avaka Schreef:

    ——————————————————-

    > Een originele Dacia achterruitenwisser kost echt

    > geen 47 Euro hoor.

    Nou, toen ik het bij de dealer vroeg wisten ze mij ook dat bedrag te vertellen (moest de arm en de wisser vervangen :S).

    Toen was ik snel klaar en ben zelf aan het ‘fabrieken’ geslagen, maar even voor alle duidelijkheid ik heb de complete flatblade dus met rubber en al gebruikt.

    Ik heb in een ver verleden ook wel eens alleen het rubber vervangen, volgens mij werken ze bij Toyota nu nog zo.

  • remcora

    bedankt voor de tip. Ik begreep overigens de tip van de zijschermen niet helemaal. Welke bedoel je precies.

    leuk om te zien dat ik niet de enige met een 90 sticker op een mcv ben.

  • DerRudy

    remcora Schreef:

    ——————————————————-

    > bedankt voor de tip. Ik begreep overigens de tip

    > van de zijschermen niet helemaal. Welke bedoel je

    > precies.

    > leuk om te zien dat ik niet de enige met een 90

    > sticker op een mcv ben.

    @Remcora,

    Kijk maar eens met een zaklampje in de binnen-schermen waar de tuinslang naar binnen gaat, je zal daar een hoop modder en andere ongein aantreffen (dan wordt het wel duidelijk).

    Deze ‘prut’ zal als het regent nat worden en daarna weken zo niet maanden nat blijven dat is op de lange duur vragen om problemen (en dan is het te laat).

    Ik rij al jaren rond het 100 KM/UUR op te teller, keurig op de rechter baan; alleen als ik wil inhalen en zou dan iemand hinderen geef ik de Daas de ‘sporen’.

    Ik heb (kortstondig) wel eens 130 echte KM gereden, maar dan draait het blokje bijna 4500 TPM en gezien het geluidsniveau bij dit toerental laat ik hem snel weer terugzakken naar ca 95 KM/UUR (echte KM).

    Ik heb de indruk met deze sticker dat men de boodschap wel begrijpt (kan wel sneller maar GAAT niet sneller), in het verleden zat er wel eens een ‘Holmaat’ op een paar meter afstand achter me gehad terwijl de linker baan helemaal leeg was.

    Mgr.

    Ruud

  • remcora

    Dag Der Rudy,

    Ik zal op zoek gaan. Ik dacht dat je het over de plastik beschermkappen in de wielkasten had. Daarachter zit ook altijd het nodige vuil. Vandaag maar eens langs de spuit. Wat betreft je rij-ervaringen. Ik rij ongeveer in hetzelfde tempo en dat bevalt prima. Trouwens, vaak kan je niet harder, zeker niet in Flevoland of in de Randstad. Mijn 1.6mpi rijdt dan ook nog eens erg zuinig (6,5l/100) en ik verslijt nauwelijks banden. Na 65000 nog steeds de originele herriemakers.

    Mocht ik je sticker zien, ik toeter even.

  • DerRudy

    remcora Schreef:

    ——————————————————-

    > Dag Der Rudy,

    > Ik zal op zoek gaan. Ik dacht dat je het over de

    > plastik beschermkappen in de wielkasten had.

    > Daarachter zit ook altijd het nodige vuil. Vandaag

    > maar eens langs de spuit. Wat betreft je

    > rij-ervaringen. Ik rij ongeveer in hetzelfde tempo

    > en dat bevalt prima. Trouwens, vaak kan je niet

    > harder, zeker niet in Flevoland of in de Randstad.

    > Mijn 1.6mpi rijdt dan ook nog eens erg zuinig

    > (6,5l/100) en ik verslijt nauwelijks banden. Na

    > 65000 nog steeds de originele herriemakers.

    > Mocht ik je sticker zien, ik toeter even.

    Klopt helemaal, die plastic beschermkappen sluiten de voor-schermen niet helemaal af.

    Er blijven kiertjes zichtbaar en omdat je band de rommel van de straat met kracht tegen deze plastic beschermkappen ‘gooit’ zal er ook rommel door deze kieren achter de voor-schermen terechtkomen en zich onderin gaan verzamelen.

    Ik zal dit in het orginele onderwerp even bijplaatsen (maakt het misschien wat duidelijker).

    Leuk, om te horen dat er meer mensen relaxed achter het stuur zitten.

    Mijn zoon snapt het ook niet goed als ik zeg dat mijn banden minimaal 75.000 KM meet moeten gaan, dan heeft hij al twee setjes versleten.

    Maar de jeugd heeft de toekomst en de eurooootjes zullen we maar zeggen.

    Mvgr.

    Ruud