Onderhoudsbeurt

  • pave

    Onze dealer ziet de beurten als een melk koe. Ook al hoeft er geen olie vervangen te worden dan doet hij dat en staat het op de rekening.. Elke keer betaal ik het niet maar hij gaat er kennelijk vanuit dat klanten het wel zullen betalen, zeker als ze zijn, onzinnige, verhaal horen over motor slijtage. Jammer want wij zij heel tevreden over onze dacia

  • RonG

    Gisteren mijn Duster opgehaald bij de dealer voor de 1e controle beurt 15.000km.

    Moest € 35,- afrekenen plus nog een gratis lakstift gekregen voor krasjes op de spiegel weg te werken.

    Alleen kon de automatische deur vergrendeling niet ingeschakeld worden. ze zijn daar een hele tijd mee bezig geweest maar is niet gelukt.

    Dan maar handmatig op knopje dashbord.

    Mij hoor je niet klagen.:)

    Groeten Ron

  • jasper

    bezit een duster 1.6 16v benzine

    15.000 km controle beurt koste 55euro

    nu half april 30.000 km onderhoud kosten 163euro

    + nieuwe deur handschoenen kasteje sloot niet goed af en licht bleef er altijd in branden gerepareerd op de kosten van dealer

    + achterkant wagen onder bumper opnieuw in de verf gezet omdat hij hier al begon te roesten wegens de bumper het metaal raakte en de verf er af was gegaan ook gerepareed op de kosten van de dealer dus ik ben content

  • Zwad

    Ik begrijp toch dat verschil tussen de onderhoudsprogramma's van Dacia Nederland en Dacia België niet goed.

    Volgens het onderhoudsprogramma van Dacia België, dat mij werd overhandigd met de aflevering van mijn Dusty 4x4 dCi110, moet hij een eerste onderhoud krijgen na 20.000 km of 1 jaar.

    Deze onderhoudsbeurt omvat :

    - de omwisseling van de wielen voor/achter ;

    - het vervangen van de interieurfilter ;

    - het vervangen van de oliefilter ;

    - het verversen van de motorolie ;

    Verder het controleren van de verschillende vloeistofniveaus, dikte remblokjes enz….

    Deze onderhoudsbeurten worden verder om de 20.000 km of jaarlijks hernomen.

    Op 60.000 km of na 4 jaar komt er boven de voorgaande onderhoudswerkzaamheden nog :

    - het vervangen van de brandstoffilter ;

    - het vervangen van de luchtfilter.

    Op 80.000 km komt er nog bij de controle en het stofvrijmaken van de remvoeringen.

    Om tenslotte op 120.000 km of om de 6 jaar een grote onderhoudsbeurt te geven dat omvat :

    - al wat herboven werd opgesomd ;

    - het vervangen van de remvloeistof ;

    - het vervangen van de koelvloeistof ;

    - het vervangen van de aandrijfriem van de hulporganen, samen met de aandrijfrollen ;

    - het vervangen van de distirbutieriem, samen met de aandrijfrollen.

    Over de kostprijs van deze onderscheiden onderhoudsbeurten wordt er uiteraard met geen woord (of cijfer) gerept.

    Wat mij ook opviel bij onze Nederlandse vrienden is het feit dat zij hun wagen na 15.000 km of 1 jaar reeds moesten een “kleine” onderhoudsbeurt laten geven.

    Ik heb mijn Dusty, na 3 maanden en ongeacht de kilometerstand, even naar de garage moeten brengen voor een klein nazicht (vooral vloeistofniveaus) en dat heeft mij €0 gekost.

    Zou het dan toch waar zijn dat er een verschil is tussen Nederland en België wat betreft de mate van luchtverontreiniging ? LOL

  • jw

    HALLO ik heb voor mijn schoondochter een Dacia Lodgy gekocht weet iemand of hier een ketting of riem aandrijving in zit, km stand is 130.000 km, moet deze dan ook bij 160.000 km vervangen worden, groet hans, bedankt alvast voor het antwoord