Heu-en en afslaan op LPG

  • john_mcv

    En het getik onder de moterkap van de Eurogas injectoren dat er eerder was is trouwens ook verleden tijd….

  • Avaka

    Kan vanaf deze kant alleen maar zeggen dat mijn MCV al meer dan 100k probleemloos rijdt op LPG van Eurogas. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn injectoren van het ‘oude’ en zeer betrouwbare type zijn (de metalen uitvoering). De nieuwe ‘plastic’ injectoren geven soms wel eens (meestal niet) problemen. Het tikken van de injectoren zegt overigens niks over de goede werking of de kwaliteit daarvan. Wat ik wel vreemd vind is dat sludge de oorzaak zou zijn. Dat zou inhouden dat jouw dealer, die het onderhoudt doet, zich niet aan het juiste schema zou houden. Na 60k zou sludge ook nog geen probleem moeten geven tenzij je slechte kwaliteit LPG zou tanken. U is Vlaming? Ik bedoel dat in België er wel eens verschil zit in de kwaliteit van het LPG gas.

  • DerRudy

    @John_mcv

    Kees van Verdampere staat bij mij ook hoog in mijn agenda, dat is echt nog een vakman in hart en nieren.

    Ik begrijp Eurogas niet waarom ze in dit geval de injectoren niet als een gevalletje garantie afhandelen.

    De injectoren zijn van het merk Keihin en die hanteren een fabrieksgarantie van minimaal 290.000 cycli of 240.000 KM.

    Dus met 60.000 gereden KM val je toch binnen de fabrieksgarantie, of is de auto soms ouder dan twee jaar (Eurogas garantie)?

    mgr

    Ruud

  • thei

    Yep…Kees is wereldberoemd in LPG Nederland

  • john_mcv

    @DerRudy Auto is inderdaad ouder dan twee jaar… En we zijn zelf niet eerste eigenaar dus gevalletje kastje muur en naar elkaar wijzen want filter was wel vervangen bij vorige beurt door dealer, kon ik zelf achterhalen/controleren door productiedatum die er op stond, die was van 2011 en de auto is van 2010.

    @Avaka Ben het helemaal met je eens, zou niet zo mogen zijn na 60000 door sludge, zeker niet omdat filter op tijd vervangen was en ik gewoon in NL woon ;-) . Dus volgens mij gewoon een gevalletje naar iets wijzen terwijl de echte oorzaak ondeugdelijke injectoren zijn maar hier niets mee willen doen qua garantie.

    Ben in ieder geval blij dat het nu structureler is opgelost want inderdaad @thei, leve Kees!