Caravanervaring Dacia Logan MCV 0,9 BiFuel

• markje

Iemand al ervaring met het caravanrijden met de Dacia Logan MCV 0,9 BiFuel? Ik zelf heb caravan van maximaal 1050 kg en in september krijg ik de auto geleverd.

• gmccckw353

Mischien een berekening maken op caravantrekker.nl?

Mvg,

Ben

• dirkw

Ik zit/zat toevallig met precies dezelfde vraag.

Ik rij nu met de Logan MCV 1.6 16v (202.000 km op LPG) met een caravan van beladen 1100 kg en dat gaat uitstekend. Wil nu ook overstappen op de Logan bifuel. Na veel googelen, ook op engelse en duitse fora, kom ik tot de conclusie dat het moet kunnen, al houdt het niet over. Ik ga altijd naar Frankrijk, niet echt de bergen in, maar je hebt natuurlijk wel te maken met de autobaan hellingen en het lijkt dat je daar toch meer dan 80 km/h kunt halen met zo'n combinatie. Dus vrachtwagens zit je niet in de weg.

Misschien de fietsen maar weer op het dak van de auto ipv op de caravan, dat zal de stabiliteit ten goede komen. De TCE 90 motor levert 15 pk minder dan de 1.6 16v, maar de auto is ook ruim 200 kg lichter dus dat scheelt weer. Ik waag het er op en ga binnenkort naar de dealer voor een offerte…

Maar ook ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.

Dirk

• gmccckw353

Dus vrachtwagens zit je niet in de weg.

Houd er ernstig rekening mee dat vrachtwagens tegenwoordig ook in de bergen een kruissnelheid hebben van gemiddeld 90km/u.

U zal dat waarschijnlijk niet redden?

Wordt de logan niet geleverd met de 1.2?..zou voor mij een betere keuze zijn.

• dirkw

Als ie geleverd werd met de 1.2 TCE had ik 'm vandaag nog besteld, maar helaas….

Kruissnelheid (vakke weg) zal niet het probleem zijn, maar op de autobaanhellingen wil je op de kruipstrook wel graag mee kunnen met het overige verkeer.

Misschien toch maar chiptuning overwegen?

• Dirk

Vandaag een proefrit kunnen maken met een Logan MCV 0,9 TCE met onze caravan erachter, een Beijerland 390 die beladen 1120 kg weegt (vlgs weegbrug).

Het is me 1000% meegevallen. De combinatie trekt als een tierelier en je zit vlotjes op de 110 km/h in zijn vier (en daar houdt het nog niet op). De wagen lijkt de caravan beter te trekken als onze huidige MCV 1.6 16v, hoewel dat op papier niet zou kunnen.

Dus al mijn bedenkingen zijn weg en ik heb vanmiddag nog de offerte voor een Bi-fuel Laureate getekend….

Dirk