Update MediaNav

  • marco

    Volges mij betaalde ik bij de aflevering van mijn nieuwe Duster afgelopen maand een berg geld ( Bijna € 1000.00 ) aan afleverkosten.

    Om het netjes uit te drukken ben ik erg teleurgesteld in het feid dat het systeem niet is ge-up-date. software versie 6.04 en de kaarten zijn van Q4 2014 !!!! inmiddels de software naar 7.xx gekregen maar om de kaarten ook te updaten moet ik 99 euro betalen.

    Wie herkent dit en zijn er oplossingen geweest.

    Alvast bedankt.

  • Luuk60

    Ik zou eens bij de consumentenbond informeren. Volgens mij mag je ervan uitgaan dat een nieuwe auto over recente kaarten beschikt. Met 2016 was ik nog accoord gegaan, maar 2014 is echt te oud. Laat svp weten wat de uitkomst is.

  • marco

    Nou met een hoop kunst en vliegwerk kunnen up-graden naar de kaart van 2016 Q2. De toolbox geinstalleerd en dan maar van de ene naar de andere update installeren op de Duster. Al met al twee uur bezig geweest. de updates moeten (lijkt het) een voor een.

    Maar goed ik ben weer blij, maar leg nog wel een keer de vraag neer bij de dealer waarom ik ruim 900 euro moet betalen en dit zelf mag uitzoeken en installeren.

    Groetjes allemaal

  • ati

    Goedendag Daciasten,

    Ik hem mijn duster vanaf juli 2016.  Nu ben ik ook eens wezen kijken op mijn navigatiesysteem en onder kaartupdates zie ik :

    Basiskaart 2013.06          Data Source : NNG ltd

    NED 2014 Q4                  C ( in een cirkel ) 2014 HERE

    Is dit in orde of moet ik actie ondernemen.

  • zdacia3

    Als je een nieuwe auto koopt zit er een medianav in die al een tijdje op de plank kan liggen in een bepaalde configuratie. Je krijgt dan de mogelijkheid om (gratis) de laatste kaartupdate er op te zetten binnen 90 dagen. Het is het handigst als je zelf een account aanmaakt. staat de info van jouw  nav op jouw naam . Bij een fingerprint aanmaken zal ook de softwareversie van je nav worden aangepast.geupdate gaat automatisch.

    gewoon de manual LEZEN en uitvoeren.

    losse lege usb stick FAT formaat fingerprint aanmaken. In de PC . medianavsoftware opstarten en het nieuwe data weer wegschrijven in de auto met kontakt aan dat het proces niet wordt onderbroken. (Je telefoon laat je ook een update uitvoeren met voedingskabel aangesloten).

    Enige nadeel is dat de favorieten niet opgeslagen en weggeschreven kunnen worden bij inruil van de auto en (oude naar nieuwe nav) Dus de handige P plaatsen in het buitenland. de locatie van je schoonmoeder moet je dan weer opnieuw invoeren. Voor de rest is het niet zo moeilijk lijkt mij

    Post was bewerkt op 03-05-2017 01:02 door zdacia3

    MCV
  • ati

    Alsof ik verstand heb van die teringzooi.

    Zdacia, geef liever wat bruikbare informatie dan zo'n verhaal, is dit een verouderde versie of niet.

    Mag verwachten dat dat door de garage geregeld is.

    Zal daar eens was stennis maken.

    Post was bewerkt op 03-05-2017 17:28 door ati

  • ati

    IS ER DAN NIEMAND, HELEMAAL NIEMAND DIE ANTWOORD KAN GEVEN OVER GELEVERDE KAARTEN OF UPDATES.

    DAT WAS VROEGER ANDERS, TOEN WERD JE GEHOLPEN.

  • Henk

    ATI,

    Uw kaarten zijn van het 4e kwartaal 2014. Marco heeft kaarten van het 2e kwartaal 2016.

    Uw kaarten zijn dus zeker niet de laatste en dus verouderd.

    De info van zdacia3 is m.i. duidelijk, de handleiding zal hier ook uitkomst bieden om de nieuwste kaarten zelf te installeren.

    De dealer kan hier natruurlijk ook eeen rol in spelen mocht het zelf niet lukken.

    Suc6 (en niet meer schreeuwen, heeft weinig zin).

  • ati

    Henk, dank je, af en toe moet je wel scheeuwen om bruikbare informatie te krijgen.

    Dat was een paar jaar geleden normaal om de juiste info te krijgen,

    nu reageert niemand meer of is de know-how weg ?

    Maar het is nu wat duidelijker voor mij.

    Ik heb via mijn account “mijn renault ” geprobeerd om mijn navigatie van nieuwere versies te voorzien maar dat lukt mij niet.

    Zdacia praat over fat formaat, fingerprint, wat is dat ????????????

    Ik zal contact opnemen met mijn garage.

  • marco

    Even een update, ja het is idd niet erg moeilijk maar als ik 1000 euro betaal om mijn auto goed af te laten leveren zou je verwachten dat…

    gelijk met mijn eerste post heb ik de dealer een mail gestuurd. moet nu nog antwoord krijgen……

    ga er eerdaags maar eens langs.

    ben dit niet gewent of is het bij de daas geld in de tas klant aan het … (sorry voor deze uitspraak maar is een oud gezegde in de auto wereld.