300.000+ Kilometers met Dacia Logan

• vleutmans

Hoi allen,

Ik had al een vooraankondiging gedaan, maar inmiddels is mijn Dacia de 300.000 km gepasseerd   :-)

Het betreft de Logan sedan 1.4 MPI 8-klepper met Vialle LPG G3 (dealer) installatie.  Kenteken 71-TD-VG  (te controleren op RDW).

https://flic.kr/p/TShyds

De foto is gemaakt op de parkeerplaats terwijl de auto aan het afkoelen was.

Ik heb toen even het contact aangezet om het display zichtbaar te maken…er is dus niks mis met de temperatuur of oliedruk  :-)

Gr.

Michel

• zdacia3

Mooi hoor. hoef je geen volvo voor te rijden om deze hoge kilometerstanden te bereiken proficiat.:) 

En oh wat werd er in het begin op dacia neer gekeken. Er zijn er toch een paar concurenten minder gaan lachen.

Mooiste vind ik wel de uithangborden bij de dealers. stond er 10 jaar terug een groot geel reneault zuil met een klein blauw dacia zuiltje. Nu zijn ze even groot. Heb er helaas geen foto van gemaakt. maar vindt het wel grappig.

MCV
  • vleutmans

Prachtig Emile :-)       Mijn Dacia roest ook een beetje bij de voordeuren  (zie ‘roest’ draadje op deze pagina).

Bij 340.000 km ben ik weer toe aan een nieuwe distributieriem, want die is bij 250.000 vervangen.  Voor de grote vakantie krijgt de auto nog een klein beurtje en kunnen we lekker op vakantie.

P.S.  

1) zit er bij jou ook nog de originele uitlaat onder ?   :-)

2) heb jij toevallig ook dat de benzinepomp slecht lijkt, of benzine injectoren  ?    Mogelijk door te weinig op benzine rijden.

Bij starten laat ik de benzinepomp al jaren 2x opvoeren, en dan start ie altijd.  Het lijkt of de brandstofdruk wat laag is. Bij het rijden op benzine zie ik de boordcomputer short term fuel trim naar +80% gaan omdat ie te weinig benzine lijkt te krijgen…De auto rijdt dan ook wat lui op benzine.

Gr.

Michel