Duster 1,2 tce tunen

  • marco

    Hallo Allemaal,

    Ik overweeg om mijn duster (03-2017) te laten tunen.

    standaard heeft de Duster 125 PK en na het Tunen zou hij op 155 pk moeten komen.

    Ik ga niets doen met een chip of zo maar laat hem echt pragrammeren (Stage 1)

    Zijn er mensen die er ervaring mee hebben.

    Het gaat mij niet om meer vermogen om sneller te rijden maar om de motor wat soepeler te krijgen en iets zuiniger.

  • Henk

    iedewiedewiet: garantie kwiet?

  • Richard

    De meeste mensen hebben toch wel moeite om zich in te houden als ze meer PK's beschikbaar krijgen onder hun rechtervoet. In de praktijk betekent dat dan ook dat je brandstofverbruik NIET minder wordt maar eerder meer….

    Alleen als je je rijstijl niet aanpast dan zou er een marginale winst te halen zijn in het brandstofverbruik. Dit weegt bij lange na niet op tegen het verlies aan garantie, zoals Henk al aangeeft.

    En heb je wel eens aan het volgende gedacht:

    - je haalt de marge weg die door Dacia is aangebracht om de motor onder alle omstandigheden te laten werken;

    -  je gaat de aandrijflijn harder belasten dus er is verhoogde kans op slijtage;

    - Bij een software-update door Dacia kan het zijn dat de aangebrachte wijzigingen teniet worden gedaan. Vervolgens kun je weer opnieuw betalen voor de aanpassingen….

  • marco

    hmmmmm….;-(