servicebeurt.

  • ati

    Goededag Daciasten,

    Ik ben duster 2016 “Bertha 2 ”.

    Ik ben aan mijn eerste servicebeurt toe.

    Nu is mijn vraag : moet ook mijn interieur (pollen) filter worden vervangen of is dat niet nodig ?

    Waar dient dat voor en doet het vervangen pijn ?

    Ik lees het wel

  • zdacia3

    Willen we in de auto een schoon klimaat blijven houden is het prettig dat de lucht wordt gefilterd. Vroeger , ook bij de eerste modellen vlogen er wel eens blaadjes van de bomen uit het rooster. Door het (pollen)filter hebben we daar geen last meer van. En ja zo'n filter zit op een gegeven moment dicht met vervuiling uit de buitenlucht.Om weer een frisse neus achter het stuur te krijgen is het dan wel raadzaam deze te (laten) vervangen.  Nov 2016 betrof deze 35,00 denk dat je deze pijn bedoelt. maar dat zal neem ik aan per dealer wat verschillen.In 2015 waren we 39,00 kwijt. Daarintegen was de servicebeurt toen een stuk goedkoper. Maar ja wordt dan nu ook gewassen en gestofzuigd.

    Grappig bijverschijnsel dat een marketingman trachte onderscheid in merken te geven en gaf het voorbeeld dat bij een  dacia t.o.v. een reneault niet door de wasstraat zou gaan bij een servicebeurt. Tja dat was helaas fout. De dealer moet dan wel de beschikking hebben over een wasstraat.

    MCV