Abs lampje en ESP lampje blijft branden

  • Mary

    hallo allemaal ..sedert 3dagen zijn wij in het bezit van een nieuwe  Dacia Dokker . Met allemaal toeters en bellen ..start stop systeem.enz enz.  Afgelopen donderdag de auto op gehaald …na de eerste stop , ff boodschappen doen . De auto weer gestart en de lampjes van de ABS en de ESP(als het zo heet) die auto met slipspoor bleef branden .Garage was inmiddels gesloten . Volgende dag terug ..lampjes bleven uit . antwoord van de garage .. U heeft met de auto in zijn vrij gereden .. dus de wagen laten uitrollen als je een stoplicht nadert ., dat mag niet .. Ik weer weg .. goed oplettend dat het niet meer gebeurde . Vandaag misschien 29 km gereden naar de winkel en bij het starten   Ja hoor daar waren de lampjes weer .. o ja geen stoplicht tegengekomen ..De auto is spiksplinternieuw.. dus echt 3 dagen oud ,. Onze vorige auto was ook een Dacia Dokker .. Klopt het verhaal van de garage of is het een broodje aap .

    alvast bedankt voor het antwoord .

  • Thei

    Broodje aap verhaal.

    Ik rij bijna dagelijks over een weg met 3 treinovergangen,als ik in de verte zie dat de bomen dicht zijn laat ik mijn Dacia MCV in zijn vrij uitrollen en zodra ik stil sta gaat de motor uit(stop en start systeem)

    Daarna de koppeling intrappen en de motor start weer zonder toeters en bellen.