Duster 1.6 Bifuell met toerental problemen.

  • Thei

    Nog maar een keer plaatsen,na al 3keer eerder verwijdert te zijn zonder opgaaf van reden.

    Mijn Dustter 1.6 Bifuell van 3 januari 2019 blijft soms op 2000 toeren hangen,ook gaat het toerental met ca 200 toeren omhoog bij het schakelen,schakel ik op bij 3000 toeren dan gaat het toerental soms met 1000 toeren omhoog.

    Kennis van mij heeft dit ook,Duster 1.6 bifuell van 4 januari 2019

    Wie heeft dit probleem nog meer met zijn Duster 1.6 Bifuell van het laatste model?

    Dealer en dacia NL hebben er nog geen oplossing voor,zelf denk ik dat het een software probleem is.

  • Thei

    https://www.dacianer.de/threads/sce-115-tourt-schlecht-ab-drehzahl-bleibt-haengen.34444/

    Hier staat een oplossing voor het eigenzinnig toerental.

  • Harold

    Ben benieuwd of iemand al een update heeft en het probleem opgelost is.

    Hoezo wordt deze topic steeds verwijderd. Hiervoor is toch een forum ?

  • Harold

    Ben benieuwd of iemand al een update heeft en het probleem opgelost is.

    Hoezo wordt deze topic steeds verwijderd. Hiervoor is toch een forum ?

  • Lila

    Hier ook hetzelfde probleem.

    Ben benieuwd naar de geboden oplossingen door delears en of importeurs.

  • Harold

    Ik ga volgende week even langs de dealer of er al een oplossing is.

    Het ligt m.i. niet aan de gasklep. Soms blijft het toerental stationair hangen op ca. 2000 toeren. Dit gebeurt als ik bv voor een stoplicht sta met ingetrapte koppeling en de versnellingsbak in de 1e versnelling. Het toerental blijft de hele tijd op 2000 toeren, behalve als ik de versnelling in de vrij zet, dan zakt het toerental naar ca. 800 toeren. Lijkt mij een software probleem…..

  • Harold

    Was er vandaag…helaas nog geen oplossing!!!!

  • Thei

    28-2 ben ik aan de beurt,hoop dat die softwareupdate dan beschikbaar is,ik laat wel wat weten.

  • Harold

    Lila

    Hier ook hetzelfde probleem.

    Ben benieuwd naar de geboden oplossingen door delears en of importeurs.

     

    Ik ga na 2 weken steeds even voorbij. Er wordt pas contact opgenomen met Dacia nederland als de wagen in de garage staat, om dan naar de evt. oplossing/storing te zoeken. Je kunt dus het beste met enige regelmaat even langs rijden, zodat Dacia nederland actief blijft !!!!

    Het probleem is er ook met de benzine versie…..

  • Beige Dune

    Hallo,

    Wij hebben een Dacia Duster 1.6 bifuel van 30 maart 2019.

    Na een week of twee begint hier ook het toerental probleem.

    Bij het verkeerslicht loopt het toerental op naar 2000 toeren en schommelt dan tussen 1800 en 2000 toeren.

    Het rare is dat hij dit niet altijd doet. Overigens vind ik dat bij  “normaal” stationair draaien van de motor het toerental ook aan de hoge kant ( 1000)

    Ik lees vanalles, maar een echte oplossing is er dus nog niet.

    Erg vervelend, 24000 euro voor een nieuwe auto uitgeven en nu een soort van machteloos afwachten wat Dacia gaat doen.

    Wat nu???