Hallo,

Ik heb een logan MCV II diesel uit 2014.

Enkele weken geleden ging (tien het warm was) ineens het algemene storingslampje branden (oranje lampje met zaagtandje)

Bij de garage uitgelezen en daar gaf hij een CAN bus storing bij de tellerplaat aan.

Intussen ging de stuurbekrachting ook steeds zwaarder sturen….en na het uitzetten van het contact bleef deze pomp hoorbaar zoomen met een hoogtoontje wat hij nooit gedaan had. Ook ging het sturen steeds zwaarder…. met name als de temperatuur boven de 20 graden was….

Nu dacht de garage dat de CAN bus storing daarmee te maken had, dus pomp vervangen…. helaas blijft de CAN bus storing terugkomen en blijft de stuurbekrachting (naar verhouding) zwaar sturen, dit ondanks de nieuwe pomp….

Nu stelt de garage voor om de printplaat van de tellerklok te laten doormeten op storingen…. als dit al wordt opgelost blijft het probleem dat de stuurbekrachtiging zwaar stuurt en na het contact uit zetten blijft zoomen…..

Vragen:

- is hier sprake van één storing die met elkaar te maken heeft?

- wie heeft eveneens dezelfde ervaring met de stuurbekrachtingspomp?

- wie heeft er een oplossing of kan mij verder helpen? :-) 

Alvast bedankt!

Gr Arjen