Sandero: binnenkant autoruiten bevroren

  • Peter

    Vorig jaar oktober een Dacia Sandero gekocht. En tijdens de vorstperiode van vorig jaar gelijk een vervelend probleem: binnenkant van de autoruiten bevroren. Bij mijn vorige auto, een Chevrolet Spark, heb ik dat ook wel meegemaakt, maar pas toen de auto een aantal jaren oud was. Bij een nieuwe auto verwacht ik dit niet. Tijdens de eerste beurt van de Sandero heb ik dit bij de dealer gemeld, maar die pakt het totaal niet op: “Hebben wij met onze Clio ook als ie buiten staat.” 

    Het valt me ook op dat ik best vaak de airco bij moet zetten om beslagen ramen weer schoon te krijgen. Ik snap dat het met de airco sneller gaat dan alleen met de blower. Maar ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat zodra ik de airco uitdeed, de ramen gelijk weer besloegen. En dat met maar 1 of 2 personen in de auto.

    Ik heb sindsdien van die vochtvreters van de Action in de auto liggen. Ben benieuwd hoe het deze winter gaat.

    Ben benieuwd: herkennen jullie dit probleem? Dit verwacht je toch niet bij een nieuwe auto? Of moet ik mijn verwachtingen naar beneden bijstellen?:-)

  • Thei

    Gebeurt bij iedere auto dat de ruiten bevriezen van binnen bij vorst,heeft niets met nieuwigheid van doen.

    Goed ventileren houdt het vocht uit de auto,windkappen een idee?Bij mij werken die.

    Mijn auto staat onder de carport,ik heb dan nergens last van,maar staat hij open en bloot ergensin een straat dan heb ik jou problemen ook.

    Gebruik voor de binnenkant van de ruit een goed vocht absorberende doek om de ruit droog te maken…..en….hoe meer je de airco gebruikt om de ruit droog te maken hoe vaker je deze moet gebruiken.

  • Peter

    Interessant, dat laatste. Dat had ik nog niet eerder gehoord. Hoe zit dat? Het aparte is juist dat de dealer beweert dat de airco juist noodzakelijk is om de ruiten te ontwasemen. Dan vraag je je toch af hoe we dat in het pre-airco tijdperk deden…

  • Thei

    Geen idee hoe dat kan,maar is een eigen ervaring.