Stop productie Logan MCV

  • Maarten

    Help !Productie van de Logan MCV is gestopt.Tijd voor aktie : met alle MCV rijder komende zaterdag de Renault Dacia dealers blokeren ? Ik zit te twijfelen of ik nog een laatste moet kopen ( nu een bi-fuel 103.000km 3,5 jaar oud ). Bij van Mossel al niet meer mogelijk, bij Stam hebben ze er nog snel 18 op voorraad genomen). Groet, Maarten

  • Thei

    Maak je niet druk,ik heb in 2018 ook te snel een MCV bifuell gekocht,omdat er sprake was dat Dacia ca 2 jaar zou stoppen met af fabriek LPG installaties fabriceren.

    3 maanden later was er alles weer volop verkrijgbaar en heb ik na 6 maanden de MVC weer ingeruild op een Duster Bifuell.

    De MVC en ook de Lodgy gaan eruit,maar daar komt .s. een Dacia Sandero combi (MCV) voor terug die en zowel de MCV en de Lodgy vervangt.

    april 2017 een MCV 0,9 LPG,augustus 2018 een 0,9 MCV LPG,januari 2019 een Duster !.6 LPG,juni 2019 een Dokker 1.6 LPG  en februari 2020 een Duster 1.0 LPG.

    De 2e MCV en de Dokker waren zo'n paniek aankopen omdat Dacia met LPG zou stoppen.

    De huidige Duster gekocht met de 1.0 motor op LPG om voorlopig geen nieuwe meer te hoeven kopen en daarbij rijdt hij voortreffelijk,in duitsland op de autoweg 130 km per uur,gas intrappen en je voelt hem ook lekker doortrekken.

    Verbruik was in het begin op LPG wat aan de hoge kant ,1: 10,8 en nu na ca 7500km 1:13.