Kentekenplaat vastpoppen

  • Cok

    Om diefstal van mijn kentekenplaten te voorkomen had ik aan mijn dealer Bierman in Hillegom gevraagd om bij alevering de kentekenplaten vast te maken met popnagels. Aan de voorkant was dat gedaan, maar achterop zat de plaat los in de reclamehouder. Op de vraag waarom deze niet vastgepopt was kreeg ik het antwoord dat men dit niet deed om roesten door nieuwe gaten te voorkomen.

    Omdat ik mijn plaat absoluut vast wilde hebben heb ik alles maar even gedemonteerd, en wat schetst mijn verbazing; de reclameplaat zit vastgepopt in voorgeboorde en meegespoten gaten vanuit de fabriek en om te zorgen dat de plaat meeloopt in de ronding van de deur hadden ze er maar even 2 gaten bijgeboord zonder roest preventie. Toen heb ik die gaten maar gebruikt om de plaat vast te poppen, maar niet voordat ik de gaten had behandeld met roestwerend verf. Daarna heb ik de reclameplaat maar weggegooid. Als u dus een MCV ziet zonder dealernaam dan is het de mijne. Overigens ben ik wel een hele blije rijder sinds 11 maart en heb ik aan belangstelling niet te klagen.

  • Louis

    Misschien een tip voor alle ***** rijders om dit ook even na te kijken.

    Voor het zelfde geld zit je over een jaartje met doorgeroeste gaten.

    Worden de platen er niet vanaf gestolen.. dan vallen ze er wel vanzelf uit. :)

  • bissyboy

    met die popnagels heb je één voordeel die roesten niet maar is niet zeker dat ze er niet vanaf gestolen worden , tegenwoordig zijn er kleine snoerloze boormachines en zijn die zo ook vlug verwijderd .

    maar als je zeker wil zijn dat de lak niet of nouwelijks beschadigd word en trillingvrij is , plaats dan meteen een rubber ringetje tussen de plaat en deur , zo ben je voor jaren zeker dat er geen water en ook geen roest van deze kant ontstaat.

    groet Jaak

  • HenkM

    “maar achterop zat de plaat los in de reclamehouder”

    Om diefstal te bemoeilijken kun je de plaat in de houder vastplakken met siliconenkit.

  • HenkM

    Ik las trouwens net in de krant dat men voornemens is de duplicaatcodes af te schaffen :-) .

  • bart

    Als je diefstal van je kentekenplaat wil voorkomen moet je hem vast plakken met Sikaflex ( deze lijm in kit vorm word heel veel in de luchtvaart industrie toegepast) een grote jongen die hem er af krijgt

  • De D van

    Goed idee!