Eerste deuk

  • PaulTexel

    Even een rondje gereden. niks aan de hand auto netjes geparkeerd.

    Komt de buurman aanbellen heb je de deuk in je auto gezien?

    En ja hoor aan het linker spatbord voor twee lelijke deuken. maar gelukkig geen lakschade.

    Dus ik hoop dat met voorzichtig terug kloppen dit te herstellen is.

    Maar het is ronduit vervelend de dader is natuurlijk onbekend.

  • Cok

    Hoe is je relatie met deze buurman? Misschien is hij wel stinkend jaloers op jou mooie Dacia!

  • PaulTexel

    Onze buur is absoluut niet jaloers oid, sterker nog we hebben vlak daarvoor met z'n tweeen nog een rondje gereden en de auto doorgenomen.

    Toen was er niks aan de hand.

    netjes geparkeerd ( zoals eerder beschreven en toen geen schade)

    Het moet in een half uur daarna gebeurt zijn

    Cok schreef:

    >

    > Hoe is je relatie met deze buurman? Misschien is hij wel

    > stinkend jaloers op jou mooie Dacia!

  • PaulTexel

    Tegenvaller!

    Bij schade herstelbedrijf geweest en deze wist te melden dat het of een valpartij tegen auto is geweest, of een bal Maar er was omdat het twee deuken waren zeer goed mogelijk een trap met de voet vanaf een fiets is geweest.

    Rekening houden met spatbord vervangen en opnieuw spuiten. :-(

    Hoe vervelend het ook klinkt was de eerste reactie volgende keer auto absoluut laten staan ( geen milimeter mee rijden!) politie bellen ivm schade opname en claim voor waarborgfonds.

    allemaal lekkere zaken waar je natuurlijk niet op zit te wachten.

  • MCVPat

    Claim Waarborgfonds is alleen mogelijk indien er aangetoond kan worden dat de schade veroorzaakt is door een ander motorvoertuig! Je moet dan aangifte doen bij de politie en verder dien je dan buiten je eigen getuigeverklaring voor zowel het neerzetten als het terugvinden ook nog een extra getuige te hebben kan verklaren dat je de auto er zonder schade hebt neergezet en hem met schade weer hebt aangetroffen. http://www.waarborgfonds.nl/

  • Remco Jan

    En komt de politie voor dit soort zaken langs? De keren dat ik in het verleden wat heb gehad qua vandalisme e.d. ben ik gewoon aangifte gaan doen op het politiebureau, proces verbaal + schadeformulier naar de verzekering gestuurd, en alles werd netjes op kosten van de verzekering betaald. En geen impact op de no-claim korting.

  • Monique

    Ik ken dat gevoel, wij hadden onze auto nog geen week, zat er al een deuk aan de bestuurderskant, in de achterdeur, duidelijk een geval van iemand die met zijn/haar deur tegen onze auto geknald had, niet even voorzichtig je deur openmaken…dat is er niet meer bij…en een briefje zat er ook niet bij…zo'n mensen zou je toch van alles kunnen toewensen…grrrr.

    Maar ik wist niet dat je aangifte moest/kon doen en dat het je geen no-claim kost, want na wat navraag gaat het uitdeuken rond de 150 euro kosten, veel geld, vooral omdat hij net een weekje jong pas is…

    groetjes Monique

  • PaulTexel

    Vandaag bij de schade expert geweest,

    conclusie gelukkig geen moetwillige trap maar naar alle waarschijnlijkheid vallen van fiets tegen de auto.

    Wel mogen we even € 690.- afrekenen voor een nieuw spatbord inclusief spuitwerk.

    Gelukkig goed verzekerd met no claim beschermer dus kost ons uiteindelijk € 75,-

    Uiteraard 75 euries te veel,

  • Martin

    Bovendien kan het meer dan een jaar (of langer) duren voordat je enige compensatie kunt verwachten, als je die al krijgt toegewezen!