Twee weken een Dacia MCV, Wanted: Tips voor bagage afdekhoes

  • Roland

    Goed, ik rij nu twee weken in mijn nieuwe Dacia Logan MCV 7 Laureate 1.6 16v.

    Tijd voor een eerste evaluatie.

    Schakelen:

    Als het koud is schakelt hij enigszins ‘rauw’. Overigens voelde het schakelen in mijn oude auto wat soepeler (Smoother), alsware dat de pook meer door rubber geleid werd.

    Geluid:

    Het geluid bij 120 km/uur (ca. 3500 toeren) is aanwezig, maar acceptabel.

    Inparkeren:

    Wel even wennen zo'n lange auto :-). Je weet dat ie recht is aan de achterzijde, maar de neuzen van autos erachter verdwijnen uit het zicht.

    Kortom prima auto!

    Zit wel te denken om nog een Bagage afdekhoes aan te schaffen.

    Hoe gebruiken jullie die in een zevenzitter?

    Met de derde zitrij opgeklapt gaat ie volgens mij niet passen. Heb gezien dat sommige mensen extra gaten maken, maar om nu meteen de zaag in mijn nieuwe auto te zetten ;-)

    Met alleen de leuningen neergeklapt, kan het natuurlijk wel maar dat beperkt weer in de bagage ruimte.

  • Oscar

    Ik heb wel twee extra gaten gemaakt.

    In het begin met alleen de rugleuningen (3e zitrij) plat gereden, dit kost inderdaad behoorlijk wat bagageruimte.

    Heb ook een tijdje de derde zitrij in de schuur gezet als ik hem niet gebruikte.

    Uiteindelijk toch maar de gaten gemaakt, en dat bevalt me uitstekend.

    Groetjes, Oscar.

  • cornelis

    Het schakellen met koude motor gaat altijd wat moeilijker omdat de olie dik is als die warm is gaat het stukken beter .Tevens ligt het eraan wat voor loie ze hebben gebruikt voor de bak.