allergoedkoopste kiezen?

  • Taeke

    Ik heb eigenlijk in 15 minuten beslist. Ik was voor een testrit bij de dealer. Ik kwam daar na een zoekactie op Internet toen ik zoveel mogelijk auto wilde voor zo weinig mogelijk Euries. Dacia kwam daaruit. Eerlijk gezegd nooit van gehoord.

    In de showroom was de verkoper die ik vooraf sprak even met een ander bezig. Een collega hielp me en toen hij hoorde dat ik wilde rijden was dat meteen goed en tevens vertelde hij me dat hij net een MCV ingekocht had uit een faillissement.

    Na het zien van een nieuwe MCV en de testrit van 10 minuten (waarom langers, het ding reed prima), weer terug naar de verkoper.

    We zijn naar de tweedehands gelopen. Ik was direct door de bocht! We zagen dat het ding alles had wat we eigenlijk wilden. Stuurbekrachtiging, airco, verstelbare voorstoel, nu ja, de hele santemekraam..! 15675 km op de teller, van juni 2007.

    We hebben gezegd dat we de derde bank niet wilden en kregen daar netjes geld voor afgetrokken van de prijs.

    We hebben een prijs afgesproken om 16.00 uur en hebben gevraagd hem tot de volgende ochtend vast te houden.

    Thuis was mijn dochter erg sceptisch. Ze wilde die '“bak” niet en de kleur was ook bagger… Alleen die 7 plaatsten, tja, dat was wel interessant misschien…

    Wij gauw in de auto gesprongen en terug naar de dealer. Om 16.45 hebben we het ding wat beter bekeken. Ze hebben hem netjes in de garage gereden (i.p.v. buiten in de sneeuw door de raampjes turen).

    Mijn dochter werd helemaal enthousiast. In één keer zoveel perpsonen mee. Dat is ideaal als je leiding bent bij Scouting… En met al je vriendinnen stappen is ook niet verkeerd… Dus dan toch maar die derde bank…

    We spraken af dat ik de volgende morgen klokslag 9 uur bij de zaak zou zijn.

    Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de auto toen nog even aan de tand gevoeld, maar dat was allemaal prima. Alleen een beschadiging aan de lak en de achterdeur ontdekte ik. Maar dat gaat helemaal goed komen heb ik begrepen. En de banken zijn werkelijk enorm smerig. Ze zullen er misschien groepen baggeraars mee vervoerd hebben??

    De koop is rond, zoals jullie al weten. Dit is het leuke verhaal er omheen.

    Groeten, Taeke

  • Reginald P.

    Gefeliciteerd! ;)