De warme douche

  • René

    Misschien leuk om hier uw positieve ervaringen te posten mbt dacia dealers.

    Wij rijden vanaf september 2007 een Logan MCV 1.6 16V ,gekocht bij Herwers te Neede. Vanaf het begin waren we niet tevreden met de standaard Debica banden. Veel trillingen in carrosserie en stuur. Auto is teruggeweest naar de garage om te balanceren, maar de trilling was nog steeds niet helemaal weg.

    Vandaag zijn er 4 nieuwe Michelin banden onder gezet door Herwers. We hebben een kleine bijdrage in de kosten moeten doen, maar we hadden ook al meer dan 10.000km op de Debica's gereden. Prima service van deze dealer.

    Daarom gaat de warme douche vandaag naar Herwers Neede!

  • hans(jaapaap)

    Vind dat maar goed dat de dealer pas na een half jaar naar de klachten luisterd.Ken die ervaring nl ook bij Herwers (voorheen Hercom) in Doetinchem.

    Daar bleef men ook maar om de de de pot pissen totdat je eens echt boos werd

    Nu zal Neede heel anders zijn dan Doetinchem maar de naam……is altijd een ijskoude douche geweest waar ik nog veel over kan vertellen

  • René

    Dat het een half jaar heeft geduurd komt doordat ik er zelf winterbanden onder gezet heb, en zodoende konden ze de hele winter niet de klachten oplossen. We hebben toen afgesproken dat bij het wisselen van winter naar zomerbanden de banden opnieuw bekeken zouden worden.

  • KoStre

    Tof ! Positieve ervaringen moeten zeker gemeld worden ! Altijd makkelijker om te kankeren op slechte ervaringen maar de positieve dingen vinden we dikwijls maar normaal he ;-)

  • Bennie

    Heb je een Diesel want je rijdt wel erg veel

    Auto 6 maand,Winterbanden er op gehad (meestal 3 maand) en toch 10.000km met de Debica's gereden (ik neem aan dus in ook 3 maand)

    Dat is erg veel,maar een MCV rijdt ook erg fijn dus dat is geen ramp

    Groetjes

  • René

    We rijden idd erg veel, daarom ook voor een lpg installatie gekozen.

    De km stand nu is 21000 km.

    En we rijden er met veel plezier in.

  • pilo

    René, je rijdt LPG. Hoe doe jij dat met de reserveband?

    Heb je die bij je of heb je een andere oplossing.

  • René

    Het reservewiel ligt op zolder. Ingeval van een lekke band bellen we de anwb wel.

    Er ligt ook wel een spuitbus in de kofferbak om een lekke band te repareren, maar hoe dat werkt weet ik eigenlijk niet.

    Hoe vaak heb je een lekke band tegenwoordig?

    (Ik heb me wel voorgenomen om tijdens vakantieritten in het buitenland het reservewiel in de laadruimte te leggen.)

  • pilo

    Heel verstandig om je reservewiel op vakantie mee te nemen. Een paar jaar geleden had ik op vakantie, ook zonder reservewiel, een lekke band (voor het eerst sinds jaren), midden in een giga natuurgebied in Frankrijk. Heeft me meer dan een halve dag gekost voor ik verder kon. Sindsdien heb ik een thuiskomertje bij me. Die neemt maar de helft in van het gewone reservewiel.

    Wat ik nu al een tijdje probeer uit te vinden is, welk thuiskomertje op de MCV past.

    Dat kan er één zijn van een Renault (Clio?,Laguna?) of van een ander merk auto.

    Als ik dat weet, haal ik er één voor een prikkie bij een sloperij. Die dingen zijn hooguit één keer gebruikt.

    Probleem is. dat niemand me precies kan vertellen hoe het zit. Als het idee van een thuiskomertje je aanspreekt, kun jij misschie hier en daar ook eens informeren.

  • HenkM

    Laguna I heeft dezelfde velgmaat als de MCV. Zoek een thuiskomertje met een gatmaat van 60 mm en een (bout-) steek van 100 mm (ET waarde van 50 maakt m.i. voor een thuiskomertje niets uit??). Succes.