piepjes en kraakjes

  • Roemeense Hummer (Ad.E)

    Altijd positief geweest over dit buitenechtelijke kind van Renault, maaaaar het gaat nu opvalen en een beetje vervelen. Eerst dacht ik “ga's nieuwegeit en gaat metter tijd wel over”.

    Ik ben er meteen na aflevering mee naar Oostenrijk gereden en nu heb ik zo'n 3200 km achter de wielen. Ik hoor nog steeds piepjes en kraken vanaf de achterzijde komen. De vering laat an zich horen tijdens de rit. Met 4 of 5 personen erin overschrijdt dit geluid het niveau van de radio en nu wordt het IRRITANT.

    vraag: ben ik de enige ? Kan ik met een busje WD40 iets uitrichten of mag de dealer zich hierover buigen. Verder TOPCAR.

  • Lo-rider

    Hoi,

    probeer goed “uit te vogelen” waar het nou precies vandaan komt.Of het toevallig geen eigen dingetjes zijn die rammelen en kraken.

    citaat van mijn Roemeense collega op mijn opmerking dat hij zo kraak en rammel vrij was: “dat komt nog wel” :mrgreen:

    groet , Elfred

  • Peter

    De dealer lijkt mij de eerst aangewezen persoon om dit op te lossen.

    Wij hadden ook al een hele tijd een piep/tik/kraak ergens aan de achterkant, na uitgebreid zelf luisteren op de achterste rij tijdens het rijden (iemand anders reed) dachten we ontdekt te hebben waar de herrie vandaan kwam: ergens aan de bovenzijde van de grote achterdeur.

    Hiermee naar de dealer gegaan, wat bleek………….. bij de montage van de trekhaak was het reservewiel niet op de juiste manier gemonteerd te zijn.

    Nu dus na 18.000 km weer geen piep/tik/kraak meer te horen.

  • erik

    Hallo, het is ook mogelijk dat de sloten van de grote achterdeur dit raar geluid maakt.

    Zeer irriterend, maar na zelf onderzoek bleek het dus een slot te zijn, hierin wat smeermiddel gespoten en het geluid was weg.

    Groet Erik.

  • cornelis

    De oorzaak kan misschien droge rubbers zijn ik zelf heb er nu 12000 km mee weg maar hoor niks .

    WD 40 is maar een tijdellijke oplossing kan zijn dat de schokbrekers het zijn deze kunnen ook droog staan .

    Ik heb zo,n beetje in de gaten dat ,hoe meer er afgeleverd worden er ook steeds meer kleine mankementjes gaan onstaan waarschijnlijk door het opvoeren van de productie of de eindcontrole is niet optimaal.

  • Reginald P.

    …of misschien: hoe meer en langer er MCV's op de weg komen en zijn, hoe meer kleine ditjes en datjes je dus tegen zult komen, qua ‘nazorg’? Lijkt me logisch; honderd MCV's op de weg geeft 3 van zulke klachtjes, drieduizend geven er 90, zoiets. Meestal niets wat een beetje aandraaien, rechtzetten of een likje vet niet kan verhelpen. Let's not get paranoia… ;)

  • HenkM

    Hier na bijna 13000 km geen piepjes of kraakjes (heb wel zelf het rechter achterdeurtje wat bijgesteld omdat deze wat speling had).

  • Remco Jan

    Bij ons (zo'n 7500km op de teller) beginnen de kraakjes een piepjes toe te nemen. Ik heb bij het dashboardkastje al een strookje tochtstrip geplakt omdat ik gek werd van het gekraak van die klep. Het valt me wel op dat de meeste kraakjes en piepjes uit het dashboard komen, terwijl dat in alle testen die je van de Dacia leest zo positief wordt beoordeeld. De rest van de auto is wel weer helemaal kraakvrij.

  • dick

    Heb sinds 22/02 een Logan 7 zitter op LPG3 en er zit nu 8000 op de teller.

    GEEN kraken of piepen. Wat WEL stoort is de uitwat vage besturing als de auto leeg is. Het lijkt of dit beter gaat naarmate de belading toeneemt. Bij zwaardere belasting is ook de vering soepeler. Het windgeruis bij de voorportieren is hinderlijk. Denk dat een ander soort afwerking van de strip zou helpen. Zal daar eens mee experimenteren.