gebruik lakstift

  • hans

    Er komt een eerste, maar dit keer van mijn eigen zoon. Hij ging op de springstok spelen en vlak bij de auto viel hij, waarbij hij een kras van 5 cm op het portier achterliet. De witte onderlaag is zichtbaar, nu vraag ik me af of zo`n kras met een lakstift te verwijderen is, of dat het toch een spuitbeurt wordt.

    Ik wil graag weten hoe je het beste kan omgaan met een lakstift. Aan de zijkanten van de kras voel je dat de lak iets opgerubbeld is (raar woord), moet dat eerst weggeschuurd worden, of is dit onverstandig, enz.

    Ik kan mijn verzekering wel weer aanspreken, maar dat zou de tweede keer in 3 maanden worden, want ik heb zelf al eens een emmer verf laten omvallen bij de achterdeurtjes, en toen moest de hele achterkant van de MCV bij een schoonmaakfirma uit elkaar gehaald worden, daarna gereinigd en weer in elkaar gezet. Hierbij is er ook nieuw zwarte bekleding op de vloer gekomen.

    Als ik nu de verzekering dus weer ga aanspreken, gaat mijn premie dus ook fors omhoog. En wie weet wat er volgende week gebeurt.

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    hans h

  • Lo-rider

    Hoi,

    krassen en steenslag zijn erg vervelend.

    Ik zelf zou niet eerst de scherpe randjes wegschuren. wel zo snel mogelijk behandelen. Kras opvullen met lakstift.Dit doe je niet in één laagje.Vullen en wachten vullen en wachten enz enz. todat de lak er ‘bovenuit’ steekt .Laat m dan en paar weken harden.Daarna zo goed als mogelijk afplakken rond de verhoging en met een heel fijn watervast schuurpapiertje opschuren totdat er eigenlijk weer iets van een holte ontstaat,daarna met blanke lak opvullen.Deze ook weer laten harden enz enz.De bolling van de blanke lak ook weer met een schurpapiertje schuren, echter nu niet uithollen maar zo vlak mogelijk in de buurt van de rest van het lakwerk zien te komen. Daarna polijsten en in de “was”zetten.

    voila.

    Dit doe je niet in één dag . neem de tijd er voor.

    groet , en succes

  • hennie kool

    Hans,

    Probeer de bij te werken beschadiging zo klein mogelijk te houden, zeker als je voor een metalic uitvoering hebt gekozen. Dit soort beschadigingen zijn nauwelijks onzichtbaar weg te werken.

    Gebruik geen spuitbus want dit geeft gegarandeerd kleur- en structuurverschil en ik weet dit uit eigen ervaring in het verleden.

    Dit is voor mij een reden geweest om niet voor metalic lak te kiezen.