gewicht dacia met LPG

  • Dennis

    Ik ben sinds kort in het bezit van een Dacia Logan 16 16v, 7 zitter op LPG.

    Nu kan ik mij herinneren dat ik ooit eens een bericht heb gelezen dat de Dacia dan op kenteken 1250 kilo weegt.

    Het inbouw station had een fout gemaakt bij het aanmelden bij het RDW en had gezegt dat er een 69 liter tank in zou zitten. Waardoor het voertuig op kenteken 1255 kilo zou zijn.

    Hierop naar het inbouw station en deze gaven de fout toe en zouden het regelen met het RDW. Nu kreeg ik mijn nieuwe kentekenbewijs opgestuurd en zag ik dat er bij het massa ledig gewicht voertuig weer 1255 kg stond.Heeft iemand toevallig een zelfde soort auto en kan deze even op zijn kentekenbewijs kijken en een antwoord geven. Mocht het zo zijn dat een vergelijkbare auto 1250 kilo weegt, dan zou ik graag het kenteken weten zodat ik het RDW een vergelijk kan geven.

    In ieder geval alvast bedankt.

    Groet Dennis

  • Frits

    Dennis

    Normaal wordt er een tank geplaatst van 63 liter onder een 7 zitter i.v.m.

    het gewicht. Gewicht wordt bepaald op 80 procent van de tenakinhoud.

    Het inbouwstation kan natuurlijk een tank van 69 liter geplaatst hebben.

    Kijk maar eens bij RDW https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

    Tik maar 72-zf-td en je zult de gegevens van onze mcv zien.

    Dus controleer of er wel echt een 63 liter tank geplaatst is

    gr Frits

  • dennis

    Frits bedankt voor het kenteken en de info. Ik ga gelijk kijken.

    Groet Dennis

  • Jan

    Dennis,

    Als ze bij jou een 69 liter tank hebben gemonteerd dan kun je met mij ruilen. Bij mij hebben ze althans volgens het kentekenbewijs een 63 liter tank gemonteerd op een 5 persoons MCV : 1170 +0.8*63 = 1220kg Dit had echter 1225 kg moeten zijn. 1170+ 69*0.8 = 1225 kg.

    Je hebt de LPG installatie toch niet laten monteren bij VKV te Waalwijk ?

    Het afhalen van de auto na inbouw van de LPG installatie was ook nog een leuke voorstelling. Toen ik na betaling nog wat spullen uit de leenauto aan het overbrengen was naar mijn Dacia, was de VKV medewerker plotseling vertrokken.

    Ik heb toen maar een verkoper aan zijn jas getrokken en hem laten uitleggen hoe alles in zijn werk zou gaan maar die wist niets zinnings te vertellen. De leenauto had ik net zo goed ook kunnen meenemen want de sleutel had ik nog. Ik heb nog aan mijn dochter van 5 gevraagd of zij ook met een auto naar huis wilde rijden maar haar beentjes waren net iets te kort.

    Ik hoef in ieder geval niet te veel wegenbelasting te betalen. Ik vraag me alleen af hoe het nou met de type goedkeuring zit.

    Groeten,

    Jan

  • Frits

    Hallo Dennis

    Al iets nieuws te melden?

    Frits

  • Dennis

    Om moedeloos van te worden.

    Sorry dat ik trouwens niet eerder gereageerd heb. Druk, druk, druk.

    Kontakt gehad met het RDW, daar zitten aardig wat mensen die er geen r..t van snappen.

    Hen alles uitgelegd, drie keer doorverbonden, zes keer uitleg gehad hoe het volgens hen zat en het kenteken van Frits ook nog even doorgegeven als voorbeeld. Ik zou terug gebeld worden en zowaar ik werd twee dagen later terug gebeld.

    Volgens hun gegevens had het gasinbouwservice de tankinhoud aanpast en het was een foutje. Of ik het kentekenbewijs even op kon sturen dan komt alles goed.

    Kreeg ik van de week het zelfde kentekenbewijs terug met een brief of ik mijn auto ter weging aan wil bieden bij het RDW keuringsstation, tegen een kleine vergoeding natuurlijk.

    Ik moest toen even zuchten,heel lang zuchten………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

    Waarschijnlijk moet ik mijn auto leeg halen, radio, tft scherm, carkit, bleutooth en usb aansluiting, Mac-lite demonteren, zonneschermpjes verwijderen, asbak legen enz, enz om op het gewicht te komen dat normaal staat voor een Dacia.

    Ik ga morgen maar eens bellen en vragen of ze nu echt niets anders te doen hebben dan dit onzinnig geneuzel.

    Word vervolgt.

    Groet Dennis

  • Rob Ephraim

    Ik heb een 5 zitter op LPG, hier is een 69 liter tank onder gehangen.

    Bij de 7 zitter wordt normaal een 52 liter tank gebruikt dit ivm gewicht.

    Eurogas heeft dus bij jou de verkeerde tank ingebouwd.

    Groet Rob

  • dick

    Heb sinds 22/02/2008 een 7 zitter in gebruik. Al 8000 gedraaid op LPG3. Gewicht staat aangegeven als 1255 met een 69 liter tank. Zal ook eens nagaan hoe dat zit met gewicht. De reserveband ligt thuis, maar dat zal wel niet meetellen.

  • Frits

    Hallo Dennis

    Nog nieuws over het LPG gewicht?