Lief Dagboek,
Ik weet niet, of ik nu moet huilen, of dat ik nu moet lachen…
Net terug van ‘The Unmentionables’, zoals ik vanaf nu Dealer Auto Haag Zeeuw ga noemen.
Vestiging Delfgauw.
Ik effe kijken. Ja. Daar staat ‘ie: in ’t ‘aflever’-hoekje van de werkplaats.
Mooi schoon. Dat wel. En met 9 extra kilometers op de teller sind ik 'm, 28 februari, vers van de trailer voor het eerst zag.
Drie (3!) weken en 2 dagen geleden, dus.
Van de lijst met gewenste extra's die ik 16 februari -vandaag dus exact zes (6!) weken geleden- persoonlijk overlegde aan mijn ondertussen naar de vestiging Meteoorstraat in Den Haag verhuisde verkoper, is er nog maar een klein gedeelte gemonteerd.
OK: verrast was ik door het strakke voorkomen van de zwarte 16-inch velgen met de brede Vredesteins Sportrac, en de sjiek-stoere ‘full-cover’ Renault wieldoppen; dat zal wennen worden, als van de winter de standaard ‘Basis’-dopjes en de grijze 15-inch velgen weer tevoorschijn komen… En goed: trekhaak zit er ook onder. Maar verder heb ik daar niet naar gekeken en ook niet naar de stekker, en of en hoe die er al zat, want toen viel m'n oog op het interieur…
Ik had daar twee Hella-lampjes voor besteld. Je kent ze wel: van die mooie, op buigstengels. Eentje voor in de koffer, en eentje voor midden-vóór, aan de console die om de pook heen zit.
Er zaten er in totaal echter drie (3!), in de auto. Die in de koffer zat nog relatief naar wens gemonteerd, hoewel ik er daar die van 20 centimeter besteld had: het was er één van 50; maar allá. Voorin zaten er echter twee (2!), die me met z'n beiden als een soort van ‘ET-go-home’ aan zaten te staren. Géén gezicht. Die moeten er dinsdag dus weer uit, compleet met die console én het paneel dat om de ventilatie- en verwarmingsknoppen heen zit, want daar zitten nu ook twéé vastklem-clipjes op, in plaats van één. Anders blijven er op beide plekken natuurlijk schroefgaten achter.
Nu maar hopen, dat wat ze er dan vanuit een demo-auto in over willen gaan zetten, een beetje krasvrij en kleur-gelijk is…
Verder ontbreekt aan mijn auto nog alles, van de lijst. Terwijl ik die nog wel compleet met onderdeelnummers en al gepresenteerd had, zes (6!) weken geleden. Kwestie van invoeren, en bestellen, zou je zeggen.
Géén dakdragers, géén spatlappen of spatbordbeschermers, géén windschermen, géén mistlampen, géén motorkapisolatie (zelfs het bestelnummer van de bevestigingsdopjes had ik er nota bene nog voor ze bijgedaan…), géén flankstrips en géén bagagescheidingsrek.
Ik heb gisteren een week geleden (8 dagen dus!) zelf maar contact gezocht met een àndere verkoper, op de vestiging Delfgauw, om de te lange communicatielijn -die na de verhuizing van de verkoper nu immers via Den Haag liep- nou maar ‘s te kunnen omzeilen. Deze heeft ’t spul eindelijk laten bestellen -was dus nog steeds niet gebeurd-. En gezien dat binnen Europa met het systeem van Renault toch veelal met 24 uur binnen moet kunnen zijn (of anders 48 of 72), had ik de verwachting vanochtend mijn nieuwe auto eindelijk compleet en wel afgeleverd te krijgen, glimmend in de showroom.
Voorlopig staat ‘ie echter nog te glimmen in de werkplaats. Betaald en al, verzekerd en wel, want dat had ik in goed vertrouwen gisterochtend toch alvast maar geregeld. Mijn oude auto heb ik in december al van de hand moeten doen. “Krijgt u van mij een Grand Scénic mee. Alleen 5 euro per dag, voor de verzekering.” ’Ja danku, lekker dubbelop', dacht ik, wegrijdend in deze wel opgeruimde maar niet schone auto. Een van een plakkerig stuurwiel en ‘n licht misselijk makende restant parfumlucht voorziene, enorme homp van een ding, met ’n achterlijk traag schakelende 4-traps automaat.
Eerder heb ik nu geen tijd en ik zei bij vertrek (daarbij denkend: ‘dat is dan mooi gelijk een ruime marge, nog’): “Volgende week vrijdagochtend half 12 ophalen?” -en dat zou dan EXACT vier (4!) weken later zijn dan dat 'ie van de trailer kwam!- “Nou, laten we daar voor de duidelijkheid dan eerst dinsdag nog maar even over bellen.”
Jaja. ‘Sint Juttemis’, ‘When pigs fly’, ‘When hell freezes over’, ‘Pasen (haha?) en Pinksteren op één dag’. Zoiets.
(Zucht.)
…..
Ik ga 's koffie zetten.
Dag Lief Dagboek,
je Reginald