Lief Dagboek

  • Oscar

    Het is door foutje op prikbord verdwenen, maar tientallen klachten over deze dealer, over alle vestigingen, onder andere door mij.

    b.v. papieren niet in orde bij levering. Auto's die in Delftgauw stonden (3 weken) zonder dat de andere vestigingen wisten dat auto binnen was. Fouten in de financiering. Verkeerde prijzen voor onderdelen. Verkeerde werkplaatstarieven. Totaal gebrek aan communicatie naar de klant, enz. enz. enz.

    Alleen in haaglanden geen keus in dealer, Dacia altijd Auto Haag Zeeuw.

    Groetjes, Oscar.

  • Wiend

    > Het is door foutje op prikbord verdwenen, maar tientallen

    > klachten over deze dealer, over alle vestigingen, onder

    > andere door mij.

    > b.v. papieren niet in orde bij levering. Auto's die in

    > Delftgauw stonden (3 weken) zonder dat de andere vestigingen

    > wisten dat auto binnen was. Fouten in de financiering.

    > Verkeerde prijzen voor onderdelen. Verkeerde

    > werkplaatstarieven. Totaal gebrek aan communicatie naar de

    > klant, enz. enz. enz.

    Jammer dat die berichten weg zijn, ik heb ze niet gezien. Her en der op Internet zijn inderdaad wel meer slechte ervaringen met Auto Haag Zeeuw te lezen, maar daar staat tegenover dat er ook tevreden klanten zijn.

    Hoe weet je overigens de “officiele” prijzen van onderdelen en werkplaatstarieven?

    > Alleen in haaglanden geen keus in dealer, Dacia altijd Auto

    > Haag Zeeuw.

    Dat vond/vind ik inderdaad wel een nadeel. Het is of AutoHaag of je moet veel verder weg naar Vlaardingen, Leiden of Alphen aan de Rijn en dat is weer net zo praktisch met onderhoud en eventuele garantie enz. enz.

    Ik wacht geduldig af hoe de levering van mijn auto straks gaat verlopen ;-) Als het zover is zal ik hier wel even melden hoe e.e.a. verlopen is.

  • Wiend

    “net” is niet

  • Oscar

    Heel veel prijzen zijn via de site van Ger terug te vinden.

    Voorbeeld: reserve sleutel ombouwen naar sleutel met afstandsbediening, kosten €66,50 ex BTW. Werd Renault prijs gerekend, ongeveer €130,– ex BTW. Pas na protesteren ging men eens in de computer zoeken en vondt men de juiste prijs. Dit werd op andere vestigingen weer ontkent. Pas nadat ik kopie van mijn factuur gemailed had naar andere forumgebruiker, werd de juiste prijs berekend. Heb je vragen over prijzen en dergelijke, gewoon even vragen op prikbord, krijg je meestal de info die je nodig hebt. Over de Dacia MCV 7persoons, 1.6 16v laureate ben ik uitermate tevreden. Perfecte auto voor mij. Als je de auto eenmaal hebt, vergeet je de slechte ervaring met de dealer snel.

    Er zijn trouwens ook een aantal dealers in Nederland, waar niets op aan te merken valt.

    Groetjes, Oscar.

  • Wiend

    > Heel veel prijzen zijn via de site van Ger terug te vinden.

    > Voorbeeld:

    > Dit werd op andere vestigingen weer ontkent. Pas nadat ik

    > kopie van mijn factuur gemailed had naar andere

    > forumgebruiker, werd de juiste prijs berekend. Heb je vragen

    > over prijzen en dergelijke, gewoon even vragen op prikbord,

    Maar wie legt de prijzen dan “dwingend” op? Doet Dacia / Renault Nederland dat of heeft een ondernemer de vrijheid zelf prijzen te bepalen? En hoe bindend is een prijslijst? Volgens mij kunnen daar alleen maar adviesprijzen op staan?

    > Perfecte auto voor mij. Als je de auto eenmaal hebt, vergeet

    > je de slechte ervaring met de dealer snel.

    > Er zijn trouwens ook een aantal dealers in Nederland, waar

    > niets op aan te merken valt.

    Wat wel grappig is… Een buurtbewoner en ik rijden in precies dezelfde auto, vrijwel even oud, bij dezelfde merkdealer gekocht en onderhouden. Van mij mag dit bedrijf straks nog in de grond zakken en verdwijnen vanwege de bijzonder slechte service en bedrijfsvoering, terwijl mijn buurman bijzonder goed te spreken is over het bedrijf en de service…….

  • mirella

    Reginald,

    Wat Sh…t zeg, maar als ik jou verhaal lees is dit te verwachten bij deze autodealer.

    Ik heb ook zo mijn probleempjes bij hun gehad.

    Verwacht bij het ophalen van je MCV ook geen bloemen en een fles wijn bij Auto Haag Zeeuw.

    Je haalt het doek van je auto en je mag opzouten!!!

    Tenzij ze dit bericht misschien lezen.

    Bij mij hebben ze ook nog een foto gemaakt die ze mij zouden mailen, nou dat mailtje moet nog komen.

    Net zoals hun beloofde telefoontjes destijds.

    Maar in ieder geval veel rijplezier als je de auto eindelijk in ontvangst mag nemen.

    Ciao Mirella

  • Johnny Logan

    Chips! Delfgauw, splinternieuw filiaal, geld moet ergens vandaan komen!

    Bij mij iets dergelijks gebeurd. Auto heeft 2 maanden bij ze gestaan. De regel in ‘leaseland’ is dat er geen auto’s afgeleverd worden na 1 november. Oeps, dat was Zeeuw ff vergeten en dus kon ik tot januari 2008 wachten. Excuses, excuses, we maken het goed met u, was de reactie van Zeeuw. Balen maar goed, geduld is een schone zaak en nu had Zeeuw voldoende tijd om de opties die ik had besteld op hun gemak aan te brengen (dacht ik). Bij aflevering in januari 2008 bleken er geen speakers te zijn vervangen, een verkeerde (een veel goedkopere, prijsverschil € 300,-) fietsendrager geleverd, geen witte nummerplaat erbij, geen middenarmsteun gemonteerd, geen navigatiesysteem en niets om het eerdere leed waarvoor excuses waren aangeboden te verzachten. Verder lag het bagagenet en de verkeerde fietsendrager los in de auto. Die moest ik zelf maar in elkaar zetten en bevestigen……………

    Ik werd dus pissig, heb de auto niet meegenomen en Zeeuw erop gewezen dat ze een wanprestatie leverden.

    Een week later was alles naar behoren aangebracht en kon de auto alsnog worden afgeleverd, met een bos bloemen en een tegoedbon voor een restaurantketen.

    Als ik RP was zou ik Zeeuw Delfgauw schriftelijk laten weten dat ze in dezen een wanprestatie leveren, ze aansprakelijk stellen voor de (financiële) schade en te eisen dat de extra gemaakte kosten die het gevolg zijn van hun eigen wanprestatie door Zeeuw worden vergoed (minimaal).

    Dus: rente eisen over het betaalde bedrag, eisen dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor het tijdelijk vervoer en eisen dat die accessoires worden geplaatst, zoals is overeengekomen.

    Het is jammer dat Zeeuw Delfgauw door dit soort acties telkens in een slecht daglicht komt te staan en ze er (te) weinig van leren. Natuurlijk zijn er ook tevreden klanten, dat zal. Echter op dit soort missers worden ze juist afgerekend.

    Zo werkt dat in de maatschappij. Je kunt 1000 keer netjes stoppen voor het rode stoplicht, maar als je net die ene keer wordt geflitst kijkt men niet naar die 1000 keer dat je netjes bent gestopt.

  • Reginald P.

    Vergelijkbare ervaring, Johnny…

    Interessant te lezen. Goed dat je dat even deelt.

    Update:

    vanochtend maar weer op pad gegaan en ook (zoals jij het noemt) ‘pissig’ geworden en uiteindelijk bleken er nog steeds een aantal items in ‘back-order’ te staan. Ik meldde dat ik daar ondertussen geen boodschap meer aan had en dat 6 weken zolangzamerhand wel genoeg was om het een en ander in huis te krijgen. “Haal ‘t maar van een ’demo' (dakdragers) of bestel het in onderdelen (de mistlampen; ”Dan wordt het wel een stukje duurder…“, ”Voor jullie ja, want ik heb daar ondertussen geen boodschap meer aan"). Gelukkig werden we het eens. Ik heb de auto zoals ik al zei al betaald en ben nu overeengekomen dat het enige dat eventueel nog in ‘back-order’ blijft staan, het bagagescheidingsrek is. Verder wordt de auto a.s. zaterdag 29-3 om 12:00 compleet aan mij afgeleverd.

    Ik houd jullie op de hoogte (en dank voor jullie reacties!),

    Reginald

  • Lo-rider

    Hoi,

    Ik volg je dagboek al even en pffffft wat een zware bevalling heb je toch.

    succes as. Zaterdag.

    groet , Elfred