te krappe bocht

  • Jaap Texel

    Je denkt altijd het over komt ons niet(schade) 9 jaar schadevrij gereden in onze Opel Astra Station.

    Wel mijn vrouw heeft donderdag in een nieuw ingerichte straat zonder trottoir de bocht te krap genomen en daarbij een nieuw geplaatst paaltje geraakt.

    Balen dus, rechter achterdeur en achterscherm beschadigd.

    Het zal binnen kort wel weer hersteld worden maar het blijft zonden.

    Ik had al vaker gemeld dat ze de bochten ruimer moet nemen omdat de MCV wat langer is dan onze vorige auto.

    Hopelijk is dit het eerste en het laatste wat ons overkomt met onze MCV.

    Jaap

  • PaulTexel

    Tjonge dat wordt dat wordt dadelijk nog een mini meeting bij de schade hersteller. :mrgreen:

  • ad

    dit kan natuurlijk iedereen overkomen. mijn toyota was wel

    langer maar had een kortere wielbasis (12 cm.) en dat is goed

    te merken bij bochten of inparkeren.ik hou er wel rekening mee

    maar dat wil niet zeggen dat ik geen schade zal/kan rijden.

    hopelijk van niet natuurlijk.

    groet ad

  • Frits

    Komt ook door de erg lange wielbasis. 2,9 m tegen gemiddels 2.7. m voor andere auto's.

  • Louis

    Met mijn oude oude had ik die problemen ook.. Zelf altijd schade vrij gereden.. en mijn vrouw rijd met inparkeren tegen een hele grote betonnen pilaar aan.

    Gelukkig had ik een goeie verzekering..maar toch!

    Momenteel ben ik 2 maanden in het bezit van een Dacia Locan, en zal je vertellen dat mijn vrouw er nog niet in heb mogen rijden. :)

  • Tine

    Proef ik hier de macho mannen die denken dat alleen zij schade vrij kunnen rijden? Ik rijd al 17 jaar schade vrij en heb ooit 1 schade gemaakt omdat ik te lui was om mijn achterruit van ijs te ontdoen en toen even tegen een geparkeerde mercedes reed toen ik achteruit van een parkeerplaats reed. Mijn man heeft 2 weken geleden zijn 23 jaar schadevrij met de auto van de zaak verbroken. Hij heeft een file op de van Brienenoord brug veroorzaakt van 3km. Zelf had hij niets, maar hij was op een nat wegdek doorgegleden tegen zijn voorganger, geen abs en gewwon 20 meter doorglijden ondanks dat hij op tijd had geremd. Auto moest weggetakeld worden en is waarschiojnlijk total loss. Dus het kan de beste overkomen, en straks rij ik dus elke dag in de Dacia naar mijn werk en hoop dit net als de afgelopen 17 jaar schadevrij te gaan doen.

  • Louis

    Dat zijn geen macho verhalen.. maar keiharde feiten..:)

    Natuurlijk kan het iedereen overkomen. En soms behoeft de schuld niet eens bij je zelf te liggen. (een betonnen paal die opeens van richting veranderd.. of een lantaarnpaal die opeens op een andere plek staat.. noem maar op!) :)

    Blijft wel altijd vervelend

  • Jaap Texel

    Ik wou de vrouwelijke bestuurders onder ons niet tegen het hoofd stoten en het is zeker geen macho mannelijk gedrag.

    Het zal waarschijnlijk daar nog wel eens voordoen dat iemand daar schade rijd.

    Maar van wege de langere wielbasis en dat ik er al een paar keer op gewezen had

    dat ze de bocht te snel in stuurd was ik er niet blij mee.(zij zelf ook niet overgens)

    Hopelijk dat dit een goede les was.

    groet Jaap

  • Dacialogies

    Alrijd sneu als je schade rijdt, of je dat nu zelf doet of dat je vrouw het nou doet….

    Ik kreeg vanmorgen van mijn zus uit Australié een Drivers“top 10”. Zolang je vrouw daar niet bij staat heb je nog niet echt reden tot mopperen :-) . Ik heb het aan julllie doorgestuurd, voorzover je email adres erbij stond, kun je in elk geval toch nog even lachen….. En wie het ook wil hebben, mail me maar.

  • Dacialogies

    Zag net dat mijn emailadres niet zichtbaar is, bij deze….