Meer beenruimte bestuurder

  • René

    Hallo,

    Persoonlijk vind ik de beenruimte voor de bestuurder wat aan de krappe kant. Ik met mijn lichaamslengte van bijna 1,90meter zat niet helemaal lekker in de bestuurdersstoel.

    Ik heb dit opgelost door 2 metalen strippen onder de stoelrails te plaatsen waardoor de stoel 62mm verder naar achteren kan.

    Ik heb hier foto's van en ook een tekening van de strippen op pdf. Ik weet alleen niet hoe ik deze op het forum krijg.

    Dus degene die hier belang bij heeft kan ze per mail toegestuurd krijgen.

    René

  • arno

    en ben je ook nagegaan wat dat met garanties e.d. als gevolg heeft?

    Arno

  • hans(jaapaap)

    ik ben 196 en heb nergens last van

    ben wel blij met de laureate die in hoogte verstelbare bestuurdersstoel heeft anders had ik ook problemen gehad

  • René

    Heb ik niet nagevraagd, maar op de manier zoals ik het heb gedaan is het wel weer origineel terug te plaatsen.

    De constructie op zich is niet zwakker dan de originele.

    Ik kan het eens bij mijn dealer laten zien wat ie er van vind.

  • hans(jaapaap)

    Maar heb je een laureate? ivm de mogelijkheid van de stoel.

  • Remco Jan

    Maar dan heeft de persoon achter je geen beenruimte meer, toch? Ik heb de stoel (ik ben 1.94) al in de achterste stand staan, maar dan voel ik af en toe toch de knieen van de kinderen in mijn rug.

    Het mooiste zou zijn dat je het stuur wat hoger kan zetten, maar zo'n constructie zie je waarschijnlijk meteen in de prijs terug.

  • ad

    kan je die strips ook aan de VOORKANT monteren?

    dan kan ik met mij 168 cm. makkelijker bij het gaspedaal. :-)

    groet ad

  • Remco Jan

    De nieuwe Ford Focus heeft verstelbare pedalen. Wellicht dat dit idee doorsijpelt naar de volgende generatie Dacia's.

  • René

    Je zou ze inderdaad achterstevoren kunnen monteren, maar dan moet je wel heel klein zijn……….

    En wat die verstelbare pedalen betreft, ik zou al heel blij zijn als er eerst een verstelbaar stuur in zou komen.