Afgelopen zaterdag stond er een artikel in het Eindhovens Dagblad met als titel; “Prijsbreker brengt hoofd op hol”. Dat trok onze aandacht omdat wij op zoek waren naar een auto met een hoge instap en wat meer pk's om de caravan te trekken en natuurlijk een betaalbare prijs. Niets dan lof in dat artikel over deze auto en volgens de krant zouden de pechstatistieken van de Franse wegenwacht aantonen dat de Dacia Logan MVC genoteerd staat tussen Japanse en Duitse degelijkheids-kampioenen.
Dus op de tweede paasdag naar de dealer Janssen in Nuenen. De wagen uitgebreid bekeken. Een belangrijk punt was het zicht en de dode hoek. Mijn vrouw is klein van stuk en in de meeste MPV achtige modellen heeft ze een enorme dode hoek. Natuurlijk de proefrit gemaakt. Nou dat viel al 100% mee. Een zee van ruimte, ook voor mijn hobby modelvliegen. Gisteren nog even geshopt bij andere dealers. Vandaag terug naar Nuenen en na toch nog redelijk onderhandelen. Het resultaat……………… over ongeveer 10 weken komt onze nieuwe Dacia Logan MCV 1.6 16v 105 Laureate met het pretpakket van € 495. Het kiezen van de kleur was voor Toos mijn vrouw en die viel al direct op Rouge de Feu.
De website “www.dacialoganmcv.nl” heeft ons heel veel goede informatie opgeleverd.
Wij rijden straks in een nieuwe wagen met in totaal 5 jaar garantie voor maar een goede € 2000 meer t.o.v.een tweede hands van 4 jaar oud en 80.000 km op de teller. Ja toch….