Airco

  • pilo

    Wie heeft al wat langere tijd ervaring met de airco van de MCV?

    Is de temperatuur goed in te regelen?

    Wat is het meerverbruik van brandstof?

    Reageert de airco snel?

    etc.

  • Bart P

    Ik ben zeer tevreden over de airco:

    Hij koelt 's zomers goed en in de winter haalt ie al het vocht snel uit lucht.

    Ik merk niet echt verschil in brandstofverbruik en ik merk ook niet bij inschakelen van de airco dat het vermogen van de auto verminderd.

    Het enige minpuntje vind ik dat je de aircopomp goed hoort als je stil staat bij een stoplicht. Onder het rijden hoor je deze echter niet.

    Bart

    pilo schreef:

    >

    > Wie heeft al wat langere tijd ervaring met de airco van de MCV?

    > Is de temperatuur goed in te regelen?

    > Wat is het meerverbruik van brandstof?

    > Reageert de airco snel?

    > etc.

  • Jan

    pilo schreef:

    > Wie heeft al wat langere tijd ervaring met de airco van de MCV?

    Ruim een jaar in een Sedan 1.6 16V

    > Is de temperatuur goed in te regelen?

    De temperatuur regel je met de hand door er tegenin te verwarmen. Dus het reageert net zo als de verwarming in de winter :-)

    > Wat is het meerverbruik van brandstof?

    Geen flauw idee.

    > Reageert de airco snel?

    In de winter ben je het vocht vlot kwijt. 's Zomers als het erg warm is kost het wel 5 minuten voor het goed afgekoeld is en het helpt natuurlijk als je de fan wat harder laat blazen en alle openingen open zet.

    > etc.

    Zoals Bart P al opmerkte hoor je de airco als je stilstaat. En bij file rijden met airco aan merk ik dat het wat lastiger wordt om heel langzaam te rijden omdat de airco er “tegen in” werkt.

    mvg, jan

  • kees

    Normaal gesproken hoeft de multi riem alleen maar de dynamo en de stuurbekrachtigingspomp aan te drijven als je dan ook nog eens de airco inschakeld moet de riem harder werken en dat gaat van je vermogen af.

  • kees

    Laat de airco wel 1x per maand 10 minuten draaien dit voorkomt dat de pomp vast gaat zitten , ook als je hem niet nodig hebt.