Wachten op nieuw kenteken

  • Stef

    Ik snap dat je na lang wachten op je Dacia snel wilt gaan rijden maar er staan volgens volgens het RDC enkele duizenden auto's “on hold” op de nieuwe kentekenserie 01-GBB-1 te wachten.

    Er zijn 2% meer auto's verkocht over heel 2008 en de registraties lopen zo'n 4.000 stuks achter.

    De RDW maakt de serie nooit vol tot ZZ, de vorige keer is men tijdens

    de ZN serie die donderdag 27 maart begint gestopt en invoering vindt plaats op de 1e werkdag van een maand, het zou zomaar eens per 1 april (geen grap) of 1 mei kunnen worden omgezet door de geheimzinnige RDW.

    Zijn er hier Dacia rijders die de nieuwe auto nu bij de dealer laten wachten totdat de nieuwe serie er komt, of zijn we zo no nonsense dat dit helemaal niet uitmaakt met welke plaat je op je Logan rijd ?

  • Tine

    Maakt ons niet uit, had er misschien een extra dimensie aan gegeven, maar na een week langer wachten omdat we ön hold "in het Renault systeem stonden, vandaag ons kenteken doorgekregen beginnende met 10, Dat vind ik al geinig genoeg iets van mijn naam in het kenteken.

  • RebelMCV

    Ik kijk ook regelmatig op de site http://www.kenteken.mobi/

    om te zien bij welke lettercombinatie we zijn aanbeland,

    maar je moet wel in een luxe positie verkeren als je jouw nieuwe auto on hold

    houdt voor een kenteken van de nieuwe serie.

    Je bent maar wat blij wanneer het verlossende telefoontje van de garage komt

    dat je de MCV kunt ophalen…

    ( bij ons is de afleverdatum al 2x verschoven - nu 8 april a.s. )

    Maar ik kan mij voorstellen dat een auto met een nummerplaat van de nieuwe

    kentekenserie een extra dimensie geeft aan de beleving van “nieuw”.

  • Cok

    Ik had er geen probleem mee dat ik nog de oude serie kreeg (68-ZJ-VF)

    Met de nieuwe serie denkt men in het begin dat je in een bestelauto rijdt met grijs kenteken. Trouwens zo'n groot geel kenteken is zowiezo geen sieraad voor op je harmonieuze MCV, en dat alleen maar om je een bekeuring te kunnen geven als je weer eens 5 km te hard rijdt.

  • piewie

    Inmiddels siert mijn 45 - Zonder Poespas - Friet Halen de Gelderse wegen, dus is men niet gestopt bij ZN.